Gå til innhold

Emmaljunga City Cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer med Emmaljunga City Cross, pluss og minus? Andre vogner i samme sjanger å anbefale? Takker for alle tips:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Smart Duo Combi og er veldig fornøgd med den. Syns City Cross`en virka så simpel på en måte.. Hadde hvertfall ikke villa hatt den..

Skrevet

Skal kjøpe City Cross etter anbefalinger fra venner og kjente. Har vurdert det meste av vogner på markedet og alle har fordeler og ulemper, kommer neppe til å være 110% fornøyd samme hvilken vogn vi kjøper...

Pluss:

-lett

-enkelt og håndtere

-solid

-punkteringsfrie hjul

-mulighet for å ha sportsdelen begge veier

-liggestilling i sportsdel

Minus:

-luftkanalhjul (foretrekker lufthjul)

-litt dyr (men er ikke alle barnevogner det?!?)

-Citybagen er litt smal i fotenden

-vanskeligere å manøvrere enn en 3-huling (men er til gjengjeld stødigere...)

Skrevet

Jeg stod mellom den og edgen. Valget var veldig vanskelig, men endte opp med citycrossen med tanke på at den er så lett, samtidig er ei venninne kjempe fornøyd med den.

Nå gleder jeg meg til den kommer :)

Skrevet

Hva mener du med simpel? Forstod ikke helt:)

Grunnen til at jeg vurderer den er at den er halve vekten av de store, og jeg tror jeg vil få glede av en lett sportsdel, bagen er jo bare i bruk noen måneder liksom.. Hmm, vanskelig dette!!

Skrevet

Når det gjelder vogner i samme sjanger, altså like lett er det ingen som har så stor bag som citycrossen.

Citybaggen er fortsatt en stor bag i forhold til baggene som feks er i kombivogner. Venninna mi har brukt baggen helt til gutten hennes var 8 mnd, da ville han uansett opp å sitte, og det var greit å kunne bruke selen så han ikke datt ut av vogna.

Kjærsten min var nesten mer sikker enn meg på at jeg burde velge citycrossen enn meg (jeg ville en stund ha edge). Han synes det med vekt og plass i bilen var viktig, men han påpekte også at hjulene kunne se litt "plastikk" ut. De er jo punkteringsfrie, vogna har den fine dempinga og de er ikke "harde" å trille på som mange tror ved 1. øyekast.

Skrevet

her ei veninne som er fornøyd med city crossen, + at jeg har bekkenløsning så derfor vil jeg ha denne pga vekten.

eneste minus jeg har hørt er at det er dårlig plass til voksipose i mykbagen.

jeg kommer bare til å kjøpe selve sportsvogna, og bruke voksiposen rett i. kan jo ha sånn trekk over for å beskytte for vind.

grunnen til at jeg ikke orker kjøpe citybag eller mykbag er hvis jeg blir like dårlig etter denne fødselen som etter forrige, så kommer det ikke til å bli noe trilling de første mnd uansett. og da er det jo litt bortkastede penger. har den gamle simo kombien på loftet hvis det skulle bli noe trilling ute i januarstormen alikevel:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...