Gå til innhold

Mor Signes Babyteppe.

Angeldoll m/ desemberprinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som er litt dum?

Jeg er på Nøstebarn, og skulle kjøpe Mor Signes Babyteppe, da så mange har skrytt av dette.

Men, jeg finner _kun_ strikkeoppskrift til salgs, og ikke selve teppet!

Så, dere som har det; Har dere kjøpt det ferdig, eller strikket det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett at de selger selve teppet, men garn og opskrift. Kan hende jeg tar feil, du kan bare spørre dem.

Jeg bestilte meg to bunter med 2-tråds merinoull, kjøpte en 80 cm lang rundpinne med tykkelse 6, la opp 170 masker og satte i gang. Orker ikke kjøpe oppskrift på dette, er bare å strikke fram og tilbake hele veien. Problemet er bare at det er så innmari kjedelig og går så saaakte....

Har tenkt på om det ikke kan være godt for babyen og ha Mor Signes babyskjerf?

Har jo resten av året på meg så vi får se hva jeg orker.....

Lykke til!

Skrevet

Glemte forresten å si at det virker innmari mykt og godt (det lille jeg har strikket). Alle jeg kjenner som har hatt det, skryter det til himmels og bruker det til det er utslitt...

Sikkert verdt arbeidet.

Skrevet

Jeg kjøpte og oppskrift og garn, mest fordi jeg syns det er koselig å ha strikket det selv:)

Startet med å kjøpe to nøster, men har til nå brukt tre nøster og synes ikke det er stort nok. Så må nok til å kjøpe et nøste til...

Skrevet

Jeg har heller ikke sett at de selger det ferdig, men det var noen som sa at de gjorde det. Send en mail og spør!

Jeg strikker også på det teppet, veldig mykt og godt, men som flere her sier, veldig kjedelig å strikke uten mønster!

Et tips som jeg fikk var å kjøpe den merinoullen som har silke i seg, da blir teppet mye mer slitesterkt. Nå tror jeg forresten at de kanskje er fri for silke/ull-garnet akkurat nå.

Skrevet

Det er så dyrt å henge her inne på BIM :-) Nå måtte jeg kjøpe meg garn og oppskrifter og ammeinnlegg til 600 kroner. Driver og strikker et annet teppe jeg da, og fant ikke noe bilde av denne Mor Signe sitt teppe. Finnes det?

Skrevet

Den lille skjønnheten som ligger og sover i en kurv på bildet til høyre på nostebarn.no, har Mor Signes babyteppe på seg...

Skrevet

Jeg finner ikke Mor Signes Babyteppe inne på Nøstebarn :s

Hvilken kategori skal jeg kikke under?

Skrevet

Jeg strikka selv. Kanskje ikke akkurat mor signes, men ihvertfall et litt løst teppe av lanolinullgarn fra nøstebarn. Men søstra mi har kjøpt et. Det er litt tettere enn mitt, og med en fin kant rundt. Er nesten sikker på at det var på nøstebarn. Hvis ikke det finnes, sjekk på bånsull, de har mye av det samme. Jeg synes ofte de er utsolgt for ting på nøstebarn, så greit å ringe og snakke med dem først..

Skrevet

Et tips for at det skal virke som det går fortere å strikke er å strikke fra hjørne til hjørne. Altså legge opp tre masker og øke en maske i beg av hver pinne. Da går det reserfort i begynnelsen og man mister ikke så lett motet. Selv om det tar ganske lang tid på midten. Når du har fått ønsket lengde er det bare å begynne på nedturen og felle en maske på beg av hver pinne. :) Da blir teppet tilnærmet lik kvadratisk. Strikket slik med Dalegarn babyull på pinne nr 3. Kunne godt ha brukt pinne nr 4, da hadde det blitt løsere, men det er mykg og godt og blir ikke stivt selv om det ble ganske tett med pinne nr3. Brukte 8 nøster og teppet ble tilslutt ca 92x92cm :)

Moro å ha laget noe selv!!

Skrevet

Hei.

Jeg var innom Nøstebarn i Oslo i går for å kjøpe garn til Mor Signes babyteppe.

Her solgte de også ferdige strikkede tepper. Disse kostet 725 kr og var i forskjellige farger. Så det er jo absolutt mye billigere å strikke selv, men så det var noen her som lurte:-)

Skrevet

Holder på å strikke teppet! det blir kjempe fint og absolutt å annbefale fra veninner! =) gler meg til å bruke det! :)

Skrevet

Driver å strikker på eit nå. Er halvvegs :)

Synst ikkje det er kjedeleg og tar lang tid eg.

Strikker litt kvar kveld mens eg ser litt på tv. Er jo veldig greit "mønster" trenger jo ikkje å følge med særlig så da går det jo fint å sjå tv samtidig.

Gleder meg til å bruke det :) Er så mjukt og deiligt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...