Gå til innhold

"kjenner" livmora mi allerede......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 6+5 i dag og de to siste ukene så kan jeg ikke ligge på ryggen for da kjenner jeg en kule i magen som presser og gjør det ubehagelig eller gjør meg kvalm. Når jeg trykker litt på magen min så føles det som jeg trykker på en ball - at det gir litt motstand og jeg kan ane en myk kule under navlen. Er ikke så særlig oppblåst og bruker fortsatt vanlige bukser.

Kjenner man slik tidligere når det er andregangs eller er jeg kanskje lengre på vei ??

Har jo notert ned når jeg fikk mensen sist. Men de siste har enten vært med en ekstra blødning som varte noen dager og den aller siste mensen varte bare noen få dager og veldig lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er veke 7 no snart, og eg kjenner livmora mi som ein rund fast kul der inne. Før kunne eg pressa magen inn, det kan eg ikkje no... Eg klarer ikkje ligga å sidene eller magen eller ryggen eg - alt er vondt....

Men så ventar eg tvillingar og då...

Skrevet

De sier en kan kjenne livmora tidligere når man har vært gravid før, men uke 6 hørtes veldig tidlig ut. Kanskje du er lenger på vei, eller har flere der inne....?

Legen min (gynekolog) sa at jeg som fleregangs med et forster kunne regne med å kjenne livmora over skambenet en gang mellom uke 8 og 10, litt indidviduelt. men jeg trengte ikke kjenne den før etter uke 12 heller, som er det vanlige for førstegangs.

Skrevet

Jenter.....ikke skrem meg da.....

Det holder med en unge om gangen altså - har en gutt som er spinnvill og sliter begge foreldrene sine ut. Tør ikke tenke tanken på to ekstra på rappen - gulp !

Må få kommet meg på en tidlig ultralyd og se at alt er bra og hvor mange det er inni der.

Skrevet

Jeg er førstegangs, og iflg terminkalkulatoren er jeg 5+3. Og jeg har fått en helt annerledes mage enn det jeg pleide å ha allerede. Det er helt umulig å trekke den inn lenger, og det er en liten kul helt nederst. Jeg klemte også ut en dråpe melk for en uke siden ca. Var slik jeg forsto at jeg var gravid.. Så at puppene mine hadde forandret seg veldig mye.. Er det mulig at jeg er bare 5 uker på vei tro? Eller kanskje jeg også er lenger på vei. Siste mens før den som aldri kom, varte kortere enn vanlig.. Men er det egentlig mulig å få mensen hvis man er gravid?

Skrevet

5+3 var da veldig tidlig for både eine og det andre. Veit det er andre som har hatt mensen heile svangerskapet, så hadde eg vært deg så hadde eg fått UL å sjekka hvor langt du er på vei der.

Skrevet

Jøss det var tidlig - med tanke på at du er førstegangs.

Jeg skal til tidlig ul på fredag - bestilte selv. Så vet jeg med en gang om alt er i orden og hvor langt jeg er på vei pga. den lille mensenblødningen før jeg fant ut at jeg ble gravid.

Er jo ikke noe i veien for å få deg UL - prøv en privatklinikk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...