Dunder Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Har dere lange pauser hvor det ikke gjør noe særlig vondt? For meg så høres det så utrolig rart ut at det går an. Har jo bare opplevd en fødsel, men den var av en art hvor jeg ikke var i stand til å gjøre stort annet enn å trygle personalet om å skyte meg. Jeg skjønner at fødsler er ulke, git..
A4 Husmor.... Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Brukte 24 timer så måtte få i meg noe mat for å få mer energi. Alt går når man må
Potetstappe Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg spiste 8 brødskiver, men det var rett etter jeg hadde fått epidural. Den gjorde susen så jeg til og med sovna etter jeg hadde spist. Men den mistet heeelt effekten etter en time...
"husmor"med lille Nora Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 eg hadde rier i 30 timer.. vonde var men eg var så sinnsykt sulten. spiste lunsj, middag, kvelds.. så fikk eg lunsj dagen etterpå, ville ikke ha den men eg "måtte" spise den..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Neida, jeg hadde intense rier og fødte på tre timer,hadde veldig lite pauser mellom riene. Men jeg tok meg ett tygg nå og da mellom supingen av lystgass, så maten gikk da ned den, men så er jeg jo ett matvrak og fikk for meg at mat i magen ville gi ekstra krefter;)
trompetisten Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Har ikke lest den forrige tråden, men jeg hadde rolige perioder ja.. Spiste ikke mye, men fikk servert både frokost, lunsj, middag, kvelds, frokost og en ny middag Enkelte fødsler er så "treige" at man må prøve å ta til seg noe næring.
Gjest Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Det høres helt rart ut for meg og. Jeg hadde ikke tid, Ikke pause mellom riene.. Kunne ikke tenke meg mat uansett og hadde sparka asjetten til h....om noen hadde kommet med noe..haha,)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 Fikk epidural etter noen intense timer og da forsvant alle smerter i nesten i 2 timer. Det var ikke noe problem å spise litt da. Sendte tekstmeldinger og så på TV i den smertefrie perioden også
Gjest Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Fødselen min varte i rundt 2 døgn så jeg måtte ha i meg litt mat men hadde rundt 5 minutters pause mellom riene ja.
HelenFlores Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 hm? blander mwg litt her.. dere som fikk i dere mat etter epiduralen, fikk dere lov til det altså?? Jeg fikk beskjed om det var alt for sent da!!??
jente,jente, ? Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Spiste og vrei meg i smerter samtidig... Men da jeg satt det kjentes det helt naturlig ut.. Vi lo av det etterpå.. hehe
Den heldige eier av ett barn Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 Hadde en veldig lett fødsel tror jeg, iallefall når man hører andres opplevelser. Var inne på sykehuset i to timer før tulla kom ut, og hadde med en pose med kanelsnurrer som jeg bakte kvelden før som jeg satt om smakte på innimellom. Kan vel ikke føde på tom mage:)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #15 Skrevet 10. august 2008 Fikk servert masse mat, og de prøvde å gi meg mer enn jeg orket tanken på. Til meg sa de at det ikke var noe problem å spise etter epiduralen.
2smågull Skrevet 10. august 2008 #16 Skrevet 10. august 2008 fødselen med 1. drøyde litt og de skulle absolutt ha i meg saft av alle ting. sterk var den og. kom forresten oppat rett etterpå den da.. Med 2. gikk det så fort så rakk ikke tenke på mat.
winneboo Skrevet 10. august 2008 #17 Skrevet 10. august 2008 Spiste selv om jeg var satt på drypp. Men jeg har veldig lavt blodtrykk så jeg visste at jeg måtte få i meg mat for ikke å svime av. I begynnelsen når jeg kom inn var det 4 min mellom riene å trodde jeg kom til å føde ganske fort jeg, hehe men det tok 12 timer fra jeg kom på fødestua til jeg fødte.
lillemor og lillebror Skrevet 10. august 2008 #18 Skrevet 10. august 2008 Fikk epidural og så fikk jeg mat. Fødselen tok laaang tid, så måtte få i meg litt mat.
*Smiley* Skrevet 10. august 2008 #19 Skrevet 10. august 2008 Fikk epidural.Ingen smerter i 6 timer:)Spiste og koste meg.He ,he.Godt jeg ikke visste hvor vondt det skulle bli på slutten!
Simbasa Skrevet 10. august 2008 #20 Skrevet 10. august 2008 Da jeg ringte sykehuset fikk jeg klar beskjed om å spise og drikke godt i timene før jeg dro til sykehuset. Siden jeg hadde vært kvalm hele svangerskapet og denne kvalmen forsvant under fødselen, var det fint tidsfordriv å spise mellom riene. På sykehuset ble det bare et glass saft, men bare to av fødselens 20 timer var der. Da var ikke mat i tankene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå