Julispire! Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hei, Lurer på om noen kanskje har vært borti det samme, eller vet? Jeg har blødd litt (også friskt blod), i en liten uke. Ikke like mye som vanlig mens da.Har også så å si ingen symptomer, men skal vel være i ca uke 7-8. Har ikke hatt sex som kunne ha vært årsak til blødningene, har heller ikke hatt spesielt vondt. Burde jeg høre med legen min? Hva vil han i såfall gjøre? Ultralyd, gyn.undersøkelse, eller måling av HCG-nivå? Takknemlig for alle svar! :-)
Kaosmamma' n Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Klart du kan ta kontakt med legen, for å finne ut av hvordan fosteret har det. Har ikke legen din ultralyd på kontoret vil han henvise deg til sykehuset hvis han mener at det er nødvendig. Uansett kan han ta blodprøve av deg for å sjekke HCG-nivået ditt. Noen velger også å ta kontakt direkte med sykehuset, så det skader jo ikke å ta en telefon dit.
heleneogde2gutta Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 hei, dette høres veldig likt ut som meg, jeg har blødd litt hver dag i 10 dager nå og er 7 +4. Det er ikke mye legen kan gjøre til eller fra i prosessen, og derfor har jeg sett det an til nå. Men nå plager dette meg såpass at jeg ønsker å vite om jeg har et lite mirakel der inne eller ikke.... jeg tror leger flest har stor forståelse for at blødninger (iallefall de som varer litt), er noe som bekymrer gravide veldig, derfor vil du sikkert få hjelp hvis du ringer lege i morgen og forklarer saken. det er vel ikke alle kontorer som har UL-apparat, men blodprøver og u.s kan vel alle gjøre. Ønsker deg masse lykke til! og håper dette ender godt for oss begge to.
Diis Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg hadde småblødninger fra uke 3 til uke 12 i siste svangerskap. Jeg valgte åikke gå til lege, men var til privat ultralyd i uke 11. Jeg var kvalm hele tiden fra uke 5 så det beroliget meg. Dersom du er stresset/ nervøs pga blødninger ville jeg kontaktet lege/ evt. bestille privat ultralyd selv.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hei du ! Dette høres nøyaktig ut som sånn jeg hadde det. Jeg blødde litt i over en uke, alt fra bare få dråper på papiret ved toalettbesøk, til friskere blod og litt større mengder (men aldri så mye som vanlig mens). Jeg ble også veldig stressa og bekymra over det, men visste samtidig at hvis det er en SA (eller MA), så er det ingenting noen kan gjøre med det uansett. Jeg valgte å ta det mer med ro, lå på sofaen og slappet av, ingen tunge løft eller fysiske anstrengelser av noe slag. Etter noen dager på den måten, sluttet det å blø. Jeg har graviditetssymptomer anmass fremdeles, og ny test viste "gravid" :-) Men, som de sier her - hvis det plager deg veldig, og du bekymrer deg mye, er det bedre å kontakte lege. Lykke til videre !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå