Gå til innhold

Er det bare meg som absolutt ikke vil ha flere barn????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to helt fantastiske jenter på fire og ett år. Jeg forguder dem over alt på jord, og synes jeg er verdens heldigste.

MEN jeg hatet å gå gravid, var syk, slet med bekkenløsning, depresjoner både før og etter fødsel, og masse annet styr. Nå går "alle" og spør om ikke vi skal ha flere barn. Når jeg sier nei, kommer det sånne teite kommentarer om at "du ombestemmer deg sikkert om ei stund..." "når jentene blir større..." "når du er ferdig med utdannelsen.." "når du har fått jobbet litt.." "har du ikke lyst på en gutt også"

NEI, jeg ombestemmer meg ikke. Synes det er frustrerende med dette gnålet (som også kommer fra min samboer...). Jeg har vært kjempeheldig med to friske flotte barn, jeg tar ikke sjansen på at det skal gå greit enda en gang. Jeg vil følge opp jentene mine i oppveksten, ha god tid til dem, ha overskudd...

Er jeg veldig egoistisk når jeg føler det slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er særdeles fornøyd med mine to skjønne gutter på 4 år og 7 mnd. Det er mulig jeg blir litt babysyk om noen år - men det får vike for fornuften. Vi er heldigvis helt enige om at det er bra med to - så det blir ikke noen diskusjoner.

Det er klart det er kos å gå hjemme det året i permisjon, men hverdagen kommer fort - og jeg tror det holder å få to stykker opp om morgen og i bhg og skole.

Nå forsvinner babyklær og utstyr ut dørene fortere enn svint, når minsten vokser fra det.

Skrevet

Vil ikke ha flere jeg heller. Mer enn nok med å følge opp de to vi har:)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen her.

Jeg vil ikke ha flere barn, har en gutt på 3 og ei jente på 7,5 mnd.

Jeg elsket å gå gravid, var frisk og rask hele tiden, men etter 2 krisesnitt vil jeg automatisk få keisersnitt ved neste graviditet, og det VIL jeg ikke. Hatet tiden etter snittene og vil ikke gjøre det igjen. Men syns det er litt sårt at jeg ikke skal få oppleve graviditet igjen.

Vi vurderer å bli fosterforeldre når barna er litt større.

Skrevet

Jeg har en nydelig datter, og vil absolutt ikke ha flere barn!!

Folk mener jeg er egoistisk og alt det der, og stakkars datteren min som ikke skal få søsken. Men jeg kan da ikke få flere barn når jeg ikke vil fordi hun skal få søsken/noen å leke med....

Skrevet

nei nå er det stopp her..:)

Skrevet

jeg har aldri vært dårlig i svangerskapene, lette fødsler,om en kan si det.

men jeg skal aldri ha flere barn,nok er nok...

når jeg har fått 5 stk, synes jeg min "jobb" er gjort...

jeg har kosa meg med alle sammen, og nå kan jeg vente på barnebarn :-))

(eldste er 20 år )

Skrevet

Man lever da ikke livet for andre. Nei,det bryr jeg meg ikke om.

Du har jo to barn. Hva tror folk, at du spytter dem ut?..

Skrevet

Jeg har to gutter og skal ikke ha flere. Jeg kunne godt tenke meg en unge til hvis jeg bare kunne snyte den ut av nesa:o)

MEN fordi jeg også hatet å være gravid og i tillegg fikk en prematur baby andre gangen er jeg IKKE villig til å ta den sjansen igjen.

Med andre ord skjønner jeg deg veldig godt.

Skrevet

Jeg har kun en, og er usikker på om jeg skal ha flere. Synes det er utrolig teit av folk å gnåle om det.

Jeg synes det er utrolig irriterende når folk gnåler om et eller annet de synes du skal gjøre i livet. Før vi fikk barn fikk vi spørsmål om når vi skulle ha, og det synes jeg er dirkete frekt, tenk om man prøver, men ikke får det til?

Og en gang sa jeg til svigerfar at jeg desverre var steril grunnet en kjønnssykdom (det var bare tull, men jeg var så drittlei maset), og etter det har han heldigvis aldri spurt meg om noe som helst.

Skrevet

Nei, nå her jeg 3 og det holder i massevis! Skal jo følges opp også!

Men må inrømme at jeg synes det er litt trist med de som ikke er så heldige og få søsken..De går glipp av så mye mener jeg..Vet ikke hva jeg skulle gjort uten søstrene mine..

Men for all del,- jeg respekterer folk som ikke ønsker å få flere barn,- og synes ikke man skal føle seg presset av andre til å få flere enn man egentlig ønsker seg,- det blir jo helt feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...