Crazywoman Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Småtten har begynnt med det og spiser MYE mindre enn han gjor før....
mamma og godguttene Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Heisann :-) Minsten her begynte på det når han var to mnd. Til og begynne med drakk han litt mindre enn han pleide, men etter å ha fått det i et par uker så økte han mengden ganske mye. Tror kanskje de trenger litt tid til å venne seg til smaken ?
Crazywoman Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Du har sikkert rett. Hvor lenge brukte dere det? Hva når de begynner med grøt?
mamma og godguttene Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Nå er han 9 1/2 mnd og bruker det fortsatt, Vi begybte med mais og ris grøt fra Nestle, men disse likte han ikke noe særlig, prøvde så noen grøter fra Holle (fåes i helsekostbutikker ), men heller ikke disse falt i smak. Nå får han Sinlack og fulkornsgrøt med eple og banan ( tror det er det ) fra Nestle og disse spiser han. Sinlack skal bare blandes med vann, mens fullkornsgrøten blandes med mme.
Crazywoman Skrevet 10. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2008 Hvor lenge skal han gå på det og hvordan gjør du det når dere skal feks ut?El. på ferie til feks utlandet?
mamma og godguttene Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Vi var til syden når han var 4 mnd, da tok vi bare med oss en del bokser med Neocate også kjøpte vi flaskevann som vi kokte opp før vi blanda det. Visst jeg feks. skal være borte en hel dag så tar jeg med meg ferdig oppmålt med vann på flasker også tar jeg med meg en boks Neocate. Skal jeg være i nærheten av spiseplasser så får jeg de til å varme vannet for meg, visst ikke så varmer jeg vannet veldig godt hjemme og har setter flaska i en sånn beholder som holder på varmen. Hehe, klumsete forklart dette, men bare spør :-) Han skal forresten gå på det hvertfall frem til han er ett år.
Crazywoman Skrevet 10. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2008 Mange spm fra meg: hvorfor går han på det og hvor lang tid gikk det før han fikk det bedre??
mamma og godguttene Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Det gjør ingenting :-) Han har en eldre bror som fikk konstantert melkeallergi da han var 4 mnd. Når minsten da begynte å få samme symptomer ( myye gulping, hard mage, mye skriking, masse luft og ellers urolig ) gikk vi rett til legen. Han var enig i at det var lurt å prøve melkefri diett og satte han da på Nutramigen. Dette hjalp ikke, derfor så fikk vi prøve Neocate og det fungerer veldig bra. Han har nettopp fått konstantert laktoseintoleranse. Det tok vel ei lita uke fra vi begynte med Neocate til vi merket at han hadde det veldig mye bedre :-)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Gutten vår går også på Neocate. Han har melkeallergi og tåler ikke Nutramigen, men Neocate tåler han helt fint. Det kan hende han synes den smaker litt rart og at det er derfor han ikke drikker så mye som vanlig? Vi tynnet den ut litt i starten, og gikk sakte opp til full dose, om ikke annet går det an å blande i litt sukker til han har vent seg til smaken.
Gjest Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 Skrev forresten et innlegg til deg her en dag, vet ikke om du så det?
Crazywoman Skrevet 11. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2008 Hei, småtten her gulper noe avsindig etter at vi startet med den. Hva med dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå