Gå til innhold

er jenta mi en" normal "8-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-spretter opp klokken 7 hver morgen

-alltid mye energi

-sitter nesten aldri i ro (fikler med ting og søler mat osv.ganske ofte)

-snakker nesten konstant

-veldig opptatt av å vise ting (se på meg nå da, se nå da! )

-gjør aldri ting som å rydde etter seg, vaske hendene etter

taolettbesøk, pusse tenner (uten jeg står der og passer på)

-med en gang jeg er ute av huset (barnevakt)gjør hun ting som hun vet ikke hun skal gjøre (når jeg er hjemme)

-glemmer veldig ofte (klær hos venner, ting ute..)

-maser mye på butikker og syter ofte når hun ikke får ting, må gå et stykke eller lignende

-ligger å snakker/spør om ting etter hun har lagt seg

-kan altså være ganske intens på hjemmebane

Må legge til at hun har veldig mange venninner, er veldig snill mot de som er mindre (og andre) og er veldig flink på skolen (alltid bare fått skryt av læreren på foreldresamtaler) og når hun er på besøk/overnatting hos venner er hun veldig grei og flink.

Synest bare hun er så slitsom hjemme til tider og at jeg må passe på alt hun gjør, føler det blir så mye masing fra meg hele tiden:( at det blir lite tid igjen til bare kos.

Men det er kanskje bare sånn, hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok hun er rimelig normal ja,hehe!

du må prøve å være mere konsekvent mot henne, ikke godta syting og masing o.l.

Skrevet

sikkert helt normalt!har en på 6 som er heeelt lik! en lillesøster på 8 som også er slik! tror det er veldig normalt altså!

Skrevet

Høres akkurat ut som dattra til sambo, bortsett fra at hun elsker å sove lenge på morgen da. :)

Skrevet

Får hun nok oppmerksomhet fra dere begge? Har hun søsken?

Skrevet

Det er som å høre jentene mine på 9 og 10 år..

Jeg g mannen hadde en laaaang samtale i helgen om hva vi kan gjøre for at de skal begynne å høre og gjøre det vi ber om..

Men helt ærlig, jeg tror det er en tid for alt og at det går over..

Men jeg føler meg som en STOR BITCH som bare gnåler og klager på alt de ikke gjør dagen lang..men jeg blir helt gal av å føle at jeg snakker til veggen..

Vi har en 4 åring også som faktisk er flinkere enn de to andre..

Mannen maser i tillegg om enda et barn, det frister ikke akkuratt nå, mye pga de to eldste som krever så mye nå..

Så jeg føler med deg, å dattern din er absolutt helt normal og som andre unger flest..

Skrevet

Kan hun ha ADHD?

Jeg har ikke opplevd mine barn sånn,jeg har hatt tre 8-åringer...men venninnen min sønn,har de tingene som er beskrevet ovenfor.Han skal utredes for ADHD..

Skrevet

HI her.

Nei altså jeg tror ikke hun har adhd, selv om jeg noen ganger har tenkt tanken ( de gjør kanskje de fleste foreldre innimellom hehe)

Hun var enebarn helt til hun var 6, har nå en bror på 2 år. Så det har ikke blitt like mye tid til henne som tidligere.

Jeg har vært mange år alene med henne og føler det er kun jeg som setter grenser, når hun er hos faren og besteforeldre får hun gjøre nesten som hun vil (og hun merker med en gang hvem hun kan snurre rundt lillefingeren) så kanskje hun er litt forvirret.

Hun er også veldig opptatt av mye voksenkontakt (leker veldig fint med andre barn men så og si aldri alene) Kanksje dette har med at hun var veldig mye sammen med voksne de første årene og det var alltid en voksen som leket med henne.

Synest det er så vanskelig dette med grensesetting, hvor nøyen man skal være på ting, hva hun skal få lov til og ikke.

Jeg fikk henne da jeg var 16 og nå begynner virkelig utfordringene å komme føler jeg:)

Skrevet

Kjære HI, du har en helt normal datter!!!!! Jentene mine er akkurat likedan, er ca samme alder.

Skrevet

men ellers er en ganske så normal og trivelig jente.

Skrevet

Dette høres nøyaktig ut som dattera til veninna mi... Nesten så jeg begynner å lure;) Men helt normalt ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...