fru lykkelig Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Har hatt sterke kynnere i mange, mange uker og vært sykmeldt pga det. De siste dagene har magen blitt så stram som bare det. Kommer på kvelden og det gjør vondt øverst i magen og i ryggen. Kjennes i grunn ut som kynner, men at den er konstant. Er i uke 32+6. Har hatt mer nedpress også. Noen som kjenner seg igjen eller har noen råd for hva det kan være? Det er vondt uansett om jeg sitter eller står og forandrer seg ikke ved bevegelse. Konstant vondt... Kanskje det er noe så enkelt som at magen har blitt fryktelig tung og strekker seg??? Men da skulle det vel ikke vært verre på kvelden??
PrincessElisabeth Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 kynnerene kan kjennes mer ekstreme ut på kvelden siden du er sliten sa jordmoren til meg forrige svangerskap, tror det ligger litt i det.
elin og gutta;) Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 jeg blir oxo mer og mer sprengt utover dagen.... sånn har det vært ganske lenge egentlig. er 35+3 idag. var sånn da jeg lå på sykehuset og bare lå oxo, så det er jo ikke forverret seg fordi jeg er aktiv eller no. kjennes som en laaaaaang vond kynner.....
Kaosmamma' n Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Jeg ville har ringt føden og hørt hva de ville si om dette. Kanskje de mener at du bør komme inn for en sjekk, iogmed at du har konstant smerter og nedpress. Er du førstegangsfødende vet du jo heller ikke hvordan det vil føles ut når fødselen starter, og da kan dere være greit å få sjekket ut dette. Ring/sjekk ting heller en gang for mye enn en gang for lite.
Blixen*** Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Hei er bare innom her og titter, fordi jeg prøvde å finne noen som skrev om smerter akuratt slik du beskriver. Jeg er 26+5 og har helt like smerter som deg. Det gjør veldig vondt øverst i magen, og det er stramt som trommeskinn. Har hatt det slik hver kveld i ca 1 uke. Jeg prøver å krumme ryggen når jeg står, for å lette litt på smertene. Har også vondt nederst i korsryggen, noen ganger kjennes det ut som knvistikk nedover i rompa også. Snakket med jordmor, hun viste ikke helt hva det kunne være, men antok at det kunne være kynnere. Hun hadde hørt om slik smerte tidligere, og sa at det var vanlig. Jeg blir ihverfall helt sprø av det. Sitter og maserer magen mye, og det hjelper litt. Skal til jordmorkontroll på fredag, og håper hun kan hjelpe meg mer. Det kommer med engang jeg blir litt sliten, eller har gjort noe fysisk.
fru lykkelig Skrevet 10. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2008 Tusen takk for gode tips. Er 2.gangs og husker ikke at det var slik sist. Men det høres fornuftig ut det dere sier alle sammen. Ringer nok ikke til føden i kveld. Er hjemme aleine med guttungen, gubben er på nattevakt. Det går sikkert bra til i morgen. Syntes det hjelper litt med massasje på magen og et varmt bad/dusj lindrer. Takk jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå