Gå til innhold

19 ting jeg gleder meg til etter fødselen! :-)


mommy3

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr. 3. Kunne gjerne tenke meg ett barn til, men det er kun hvis mannen min kan gå gravid... Har med andre ord hatt en gangske vanskelig graviditet.

 

Er nå 31 uker + 4 dager på vei, men har sett høygravid ut siden uke 20!! Og det er ikke overdrevet. Ganske tungt å være så stor så lenge (for ikke å nevne alle kommentarer fra hvem som helst om min store mage!) og ganske dyrt og - med tanke på en gravidegarderobe for både vinter og sommer.

 

Men nok om hvordan jeg har hatt det - for nå vil jeg skrive om alt jeg GLEDER MEG til!!

 

Det må vel ikke nevnes at det å se det nye mennesket blir en höjdare? Etter det:

1) Å ikke stadig vekk få blikk, kommentarer og berøring på min stakkars mage av alle mulige mennesker til alle tider!

2) Å se ut som en "allminnelig ikke-gravid" kvinne igjen

3) Å føle meg sexy for mannen min (han sier jeg gjør det nå, men JEG gjør ikke det)

4) Å kunne sitte på do med albuene på knærne ;-)

5) Å LØPE, gå og bevege meg som jeg vil uten smerter

6) Misjonærstillingen.......

7) Å ta meg et glass rødvin når jeg har lyst til det - for ikke å nevne spise røkelaks og lignende ting vi skal unngå mens vi er gravide

8) Å kunne stå helt inntil vasken når jeg vasker opp

9) Å bli kvitt hemorroidene og treg mage

10) Å kunne ha 2-åringen og 4-åringen oppå fanget mitt og tett inntil meg!

11) Å kunne løfte barna mine og snurre dem rundt - uten å måtte betale dyrt for det etterpå

12) Å kunne ligge på magen (og ryggen) og sove og/eller spille et spill på gulvet!

13) Å sykle uten sjokkerte blikk - og uten at lårene dunker bort i magen

14) Å vaske gulvet uten problemer

15) Å spise usunt uten dårlig samvittighet for et annet menneske

16) Å slippe å telle antall spark fra magen - og bli stresset når det ikke er mange nok

17) Å ikke måtte gå på do ørten ganger i døgnet

18) Å stå tett inntil mannen min og kysse - og slippe å stå sidelengs og klemme noen

19) Å FÅ KROPPEN MIN FOR MEG SELV! :-)

 

Har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så enig, så enig... *sukk*

Savner å kunne ta meg et glass rødvin på fredagskvelden... Og savner å kunne sove på magen... Og savner sexlysten min (stakkars sambo...)

30+2 uker på vei, ikkje lenge igjen no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt helt enig!

Siden jeg har kraftig bekkenløsning må jeg føye til at jeg ser fram til å kunne bevege meg igjen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i punkt nr 7, jeg gleder meg til å drikke cider jeg.

Ellers går det fint med meg;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i mange av punktene!:-) Spesielt de med å sove på magen og ikke stå opp x antall ganger for å tisse i løpet av natten.

Må tilføye (selv om noen av disse er noe lik dine):

 

- Se gullungen min!

- Og kunne trene skikkelig hardt igjen

- Sex i de fleste stillinger (er bare en som funker nå)

- Kosekvelder med deilige mykoster og god rødvin med mannen min

- Spise fenalår

- Få kontakt med magemusklene igjen, kunne reise meg fra liggende til sittende/stående ved hjelp av magemusklene, og ikke sidelengs

- Slippe å lure på om jeg kan spise det ene eller det andre i selskap eller andre settinger, og bare spise det jeg har lyst på

- Bruke fine klær, spesielt trange bukser med ordentlig høyt liv

- Ikke få halsbrann etter ett hvert måltid

 

Ja, det var det jeg kom på nå i farta;-) Forøvrig er det veldig koselig å være gravid også da, herlig å kjenne spark og liv der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hærregud så bra!!!!!!!!!!! Jeg lo og gråt! Venter selv nr tre på tre år, og kjenner meg igjen i alt. Må bare plusse på at jeg gleder meg til å gå mer enn ti skritt uten krykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...