Gå til innhold

kan jeg kreve å møte x`s sammboer..................?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har hvert sammen i 2 år og nekter at hun skal ha kontakt med meg, kunne iallefall hilse på. Hun er sammen med jenta mi nesten annen hver helg. Er ikke gøy å sende henne til far når jeg ikke aner noe om de andre i huset (annet en hva datteren min på 4 forteller frivillig, spør henne aldrig ut )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du kan kreve det. Men dersom dere møtes til samtale på familievernkontoret (du kan jo innkalle til møte :), vil du nok få støtte der...

Er selv på "den andre siden" - er stemor til to jenter hvor jeg aldri har hilst på moren. Merkelig situasjon å være i.

Skrevet

hvet ikke om det er han eller hun som ikke vil at jeg får hilse på, uansett er det rart ovenfor jenta mi synes jeg.

må si at hun var grunnen til skilsmissen da

Skrevet

Du kan ikke kreve det, dessverre. Skulle ønske det gikk an. Her har bf bodd sammen med samme dama i ca 7 år, og de har barn sammen, men jeg har aldri skikkelig møtt verken samboeren eller barnet, bare sett dem på avstand.

Så her også er det hva vårt fellesbarn forteller, jeg får vite.

Skrevet

har aldrig sett henne på avstand heller, de bor i en anne by ca 3 timer herifra

blir litt bekymra siden far egentlig ikke er så interesert, hvem er hun egentlig sammen med.

hun har to gutter å¨10-12 år fra før, så jenta mi kommer ofte hjem sur og grinete og har ikke fått den oppmerksomheten hun forventer å få

Skrevet

og legger fra deg ev kontrollbehov. Stol på at pappaen har kontroll den tiden han har barnet, og ikke legg deg opp i det han/de gjør under samvær. Så lenge du er trygg for barnet.

Du må også være obs på at man i en flerbarnsfamilie ofte ikke diller like mye med hvert enkelt barn som når man er alene med ett barn. Vi er veldig engasjerte foreldre, og prøver å ha mye kos og humor i hjemmet, men jeg ser jo at vi behandler barna litt annerledes en min og mannens eks. Det går rett og slett på at vi har klarere grenser og regler, og (som sagt) diller mindre med dem. Står ikke en halvtime og diskuterer ting med barna, om de egentlig burde være klar over hvilke regler som gjelder.

Når det er sagt, synes jeg det er uheldig at du ikke får møte eksens samboer. Selv hadde jeg nok ikke brydd meg så mye, om sønnen min ga uttrykk for at han likte en ev ny samboer. Men så er jo han litt større enn ditt barn. Men det kan jo være at du utaler deg/oppfører deg på en måte som gjør at eksen er skeptisk til en sånt møte? Uten å tenke over det. Hadde min mann startet noe nytt før han avsluttet med meg, hadde nok jeg vært ytterst lite samarbeidsvillig. Du kan kanskje spørre han hvorfor han ikke ønsker at dere skal møte hverandre, kan hende er det pga at han er redd for at et slikt møte skal oppskake deg? Uansett, tenk litt over hva du vil med dette møtet. Tror du det kommer noe godt ut av det?

Lykke til. Synes det er så utrolig dumt og ødeleggende at folk ikke er voksne nok til å avslutte før de begynner på noe nytt. Egentlig helt ufattelig når det er barn involvert.

Skrevet

for det første er ikke hun vant til å få det som hun vil her heller. Han er helt enig ang oppdragelse, men når far står forran meg å spør E om hva hun får av pappa og hun svarer :det jeg vil ! å han er helt enig. Skjønner jeg ikke helt opplegget. Han innrømmer og ha dratt på mc-cross med gutta en hel helg hun var der ? Ikke rart jenta er skuffet når hun kommer hjem, har jo knapt sett pappan sin.

Det jeg vil med å møte henne er å danne meg mit syn på henne og ikke hva x sier ( pleier ikke å si annet en det som er best for ham ) og det at jeg kan svare på og ha en samtale med E om stemor hvis hun vil. nå kan jeg ikke si hverken ja eller nei fordi jeg ikke kjenner dama

det er 2 år siden han flyttet og jeg har ny mann så ser ikke helt problemet med at jeg sender ut noen signaler". han har møtt min mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...