MammaKos Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Akkurat begynt på min 35. uke, og syntes det er TOPP å gå gravid!! Koser meg masse med det, og har ingen hast med å få ut babisen. Nyter hver dag og gleder meg masse over privilegiet jeg har med å kunne gå gravid. Spenningen, ventingen, sparkingen, og alle rundt meg (inkl.meg selv) som gleder seg sååå ekstremt masse. Syntes det har vært en kjempe-spesiell tid, og dette er jo bare noe man får oppleve få ganger i livet, så hvorfor ikke stoppe opp og "start smelling the roses" istedenfor å kun forkusere på termindato..? Nå har jeg vært heldig å sluppet unna store plager og vondter, så all forstålse til dem som er dritt-lei pga det.. Ville bare spre litt positive tanker til alle andre heldige gravide damer der ute!! Vi er virkelig midt inni livets mirakel.. <3
august o8 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Kjempe fint innlegg! Takk, alle trenger å høre sånt av og til..
Chezka Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Akkurat slik tenkte jeg også, storkoste meg med å være gravid, og syns ikke det hastet med å få ut lillegutt. Helt frem til for ca en uke siden... (er nå 37+5) Fikk plutselig plager med nedpress som føles som sviende smerter i symfysen og ellers hele "området der nede". Tildels vonde kynnere setter inn straks jeg reiser meg opp eller går noen få skritt. Kan gå noen få små skritt, den minste lille anstregelse føles uoverkommelig, og jeg føler meg temmelig handicapet. Over natta forandra formen min seg drastisk, og jeg syns plutselig det ble kjempetungt å være gravid. Så nå er jeg omtrent like utålmodig med å få ut lillegutt som de fleste andre som nærmer seg termindato.
Lilje74 Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Et nydelig innlegg! Takk for det. Jeg har vært uvel + hatt mange forkjølelser etc. frem til for noen uker siden, men nå i uke 30 med bedre form er det på tide å nyte den helt spesielle gravid-følelsen... fokusere på forventningen og gleden :-) Akkurat! God natt :-)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Flott innlegg. Signerer denne! Synes det er staslig å gå gravid. Føler meg som den prinsessa! Men eg har vore kjempe- heldig og vore frisk og rask heile graviditeten ;o) Full forståelse til alle som har plager og er lei av den grunn...
Gjest Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Jeg er så enig.... tanken på at dette antagelig er siste gang jeg går gravid så må jo dette bare nytes Vasket noe baby tøy i dag.... da jeg hengte det opp til tørk så slo det meg at snart så står jeg der med enda mere tøy å vaske.... plutselig er bebisen både ett og to og tre år..... nei så for all del... dette skal jeg nyte.... har 8 uker igjen og tvi holder på det! Gleder meg veldig til fødselen, får god behandling for bekkenløsningen og har det helt greit med meg selv..... unner alle det. ( Hatt to helt pyton svangerskap tidligere så jeg vet hvordan det også er....)
høstspenning Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Såå hyggelig med et positivt innlegg! Gir derfor denne et lite dytt!! Jeg er også i uke 35 og har det utrolig bra! Trives godt med stor mage, og tanken på at det snart er tid for permisjon! Da skal det fikses og ordnes til babyen! Legen sier også at alt er bra, så da er det bare å vente i spenning på at den lille kommer og jeg ikke får sove en hel natt på lenge, lenge! Haha! Får hvile mens jeg kan!
MammaKos Skrevet 11. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2008 Så bra det er flere av oss! Føler det er en del negativitet inne på sidene her, så vi får spre litt positive tanker og håpe det smitter over Utrolig hvor mye man kan endre med psyken og positiv tenkning - da går alt mye lettere, og ikke bare når det kommer til graviditet.. Ha en fortsatt fin mandag!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Koselig tråd;) Koser meg også kjempemasse med å gå gravid, kan nesten ikke forestille meg at jeg ikke skal være det! Men blir greit når han/hun kommer så vi kan begynne et nytt og spennende liv sammen alle 3! Blir morsomt å se hvordan det blir. Kjenner det er litt tungt nå, men har gått opp 11,5 kg. så det merkes jo seff! Er ganske lav, så føler meg rimelig kompakt, hehe.. Får se hvordan de siste 8 ukene går, forhåentligvis så går de bra slik at jeg kan fortsette å jobbe fullt frem til permisjonen starter, kun 5 uker igjen nå Uten jobb tror jeg tiden går fryktelig sent, og det er mer enn nok med 3 uker (hvis man går til termin/over) til de siste forberedelsene. Vi har heldigvis ikke så mye igjen;)
gullunge+1imagen Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Så flott at dere alle bare eeelsker å gå gravid og ikke har noen plager da, hadde alle vært like heldig så hadde det sikkkert ikke vært så mye negativitet og fokus på termindatoene, men det er jo desverre ikke tellfelle for mange av oss her inne. Mange av oss, deriblant jeg, har et vanskelig svangerskap med MYE vondter og plager, og da er det ikke like lett å stoppe opp å "smell the roses"..
¤¤angelina¤¤ Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Kjempefint innlegg. Er 38+0 idag og selv om jeg har litt plagsomme netter, så koser jeg meg veldig! Synes det er så trivelig å vaske babytøy, legge det i kommoden, pusle med ting hjemme, shoppe litt, helt topp. Gikk glipp av permisjonen forrige gang, og tror neppe jeg skal ha flere barn, så jeg nyter hver dag det ikke skjer noe. Gleder meg selvfølgelig til babyen kommer, men vet jo at han garantert er ute om 1 måneds tid. Max.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå