Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hun startet på sfo denne uken. Føler hun ikke trives der.Sier ofte at de andre ikke vil leke med henne. Men vet ikke helt hvordan jeg skal snakke med henne om det. Redd for å lage tanker eller legge ord i munnen på henne Syns dette er utrolig vondt. Hun er stille og rolig sammen med andre barn(IKKE sammen med barn hun kjenner og hjemme) Vi sliter litt med tempramanget hennes. Hun blir ikke holde utenfor, fordi hun ikke har det som de andre har, eller pga utsende..Har alltid fått skryt av hvor nydelig hun er av alle som møter henne. Så det er nok noe annet hun sliter med..Er nok mere barnslig en andre barn tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Prøv å ta det opp med de ansatte at de kan være litt obs og utfordre henne med å være med på lek og at de andre barna involverer henne. Kanskje de bare trenger en liten dytt for å bli bedre kjent? Husk det er mye nytt på en uke... mye og bli kjent med! Tipper det ordner seg jeg:) Du kan jo spørre hva som er gøy og ikke fult så gøy med sfo da så får du et lite innblikk i hva som er bra. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 mi eldste hun er/var litt slik at hun gikk ikke inn i en lek, mn hun måtte inviteres inn. Litt usikker sikkert nok på å bare ta kontakt. Andre måtte ta kontakt med henne. Info jeg fikk med barnehagen da hun gikk der 1 år. Sånn var hun på skolen også. Men hun har blitt bedre heldigvis. Er ikke det at ingen vil leke med henne, men hun gikk ikke inn selv i leken med andre. Hun er nå 9 år. Trur hun er litt slik enda, men hun har venner Men jeg kjenner meg selv igjenn i henne for jeg var akkurat slik selv som liten.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Takk for svar Men dette var et stort prob i barnehagen og.De ansatte der var utrolige flinke..Men hun vill ofte ikke i barnehagen.Og klaget på at jentene var slemme med henne..Snakket ofte med de som jobbet der , men de så ikke at hun ble mobbet/ertet..Så det er vel heller utfrysing/blikk tror jeg. Er så utrolig vond å høre hva hun sier..Har oppriktig vondt. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Ja, mulig det er hun som ikke tør å ta kontakt med jentene.At hun heller står å ser på de. hi
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 annonym med 9åringen her igjenn Ville tatt det opp med skolen. Sånn at de kan hjelpe henne å ta kontakt å bli med i lek, og få de andre til å få henne med seg. Det har de vært flink til med min jente.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Første anonym... Hva med å prøve å invitere noen med hjem en dag som går på sfo, slik at hun kan "aliere seg" med noen så hun har en lekekamerat og kommet litt "inn i varmen":) ... nei, jeg vet ikke jeg! Det beste tipset er vel å få de på sfo til å sette til krav og gi utfordringer for henne slik at hun blir litt tøffere kanskje?De skal selvfølgelige være der og være oppmuntrende, ikke kaste henne inn i løvens hule! Men gi henne en dytt i riktig retning... Kanskje lurt å få brutt denne isen før skole og ungdomsskole kommer. Vanskelig dette for en mor, men jenter i den alderen kan være grusomme mot hverandre så det lønner seg å prate med henne og gi beskjed om at hun alltid kan komme til deg! Lykke til iallefall:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Du med 9 åringen Ja, skal snakke med de også, men tror det står i trass skjemaet fra barnehagen..Men er vel greit å snakke med de selv...Naboen vår jobber på sfo, er det dumt i innvolvere henne utenom arb tiden..Bedre å snakke med ro rundt seg.. hI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå