Gå til innhold

Er det flere enn meg som ikke er så forberedt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om fødselens faser og sånn, men har ikke gått på kurs eller noe.... Er jeg grusomt naiv? Jeg stiller jo ikke 100 % forberedt for å si det sånn, men på en måte er det som om jeg ikke vil lese eller vite alt for mye heller... Er det greit å være litt naiv og så får det går som det går? Hjelp jeg tror jeg har fødselsangst her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk heller ikke på kurs sist, skjønte ikke vitsen :)

Så lenge du har lest om de tre fasene og satt deg litt inn i smertestillende og hva de gjør med deg/baby så er du mer enn bra nok forberedt.

Pusteteknikk og alt annet du trenger å vite forteller jm deg :)

Jeg hadde en drømmefødsel sist selvom jeg ikke var kurset..

Skrevet

Jeg var ikke forberedt sist og det syns jeg gikk veldig fint. Jeg skulle lese litt før fødsel men rakk ikke det

Jeg var også litt skremt av å lese for mye på forhånd.

Jeg syns Jm var flink til å informere meg gjenom Det eneste jeg kanskje skulle ha satt meg mer inn i var smertestillende.

Jeg sa da jm spurte at jeg ikke hadde tenkt så mye på det men syns det var greit å prøve uten. Hun svarte at hun trodde jeg skulle klare det fint sånn som hun så det.

Det angrer jeg ikke på, men kunne ha vært greit for jm at jeg var klarere

Skrevet

Jeg var nok så grønn som det går an å bli forrige gang og det gikk kjempefint. Vannet gikk, skjedde ikke noe mer, ble satt igang 3 dager senere. Fin rask fødsel (foruten sugekoppen, men det varte jo ikke så lenge). Hadde ikke behov for smertestillende, fikk litt oksygen/lystgass. Trengte ikke vite noe, ble informert etterhvert.

Skrevet

Takk for svar :))

Noen råd om hvor jeg kan lese meg opp på smertelindring?

Skrevet

Gikk ikke på kurs forrige gang, skulle egentlig, men kurset var rett oppi termin så ble ikke med. og fødselen gikk fint allikevel. Denne gangen har jeg lest litt, men tar det som det kommer.

Skrevet

Det står litt om smertelindring i bøkene man får av legen og brosjyrene fra sykehuset (hvertfall i de jeg har fått). Hvis ikke så får du sikkert opp endel om du googler fødsel+smertelindring :) kanskje det til og med står noe her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...