Gå til innhold

Sopp nedentil på gutt 2 år? noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om gutten min har fått sopp nedentil? Han er litt hoven og rød og har noen små hvite prikker, evt kan det være noe annet enn sopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være sopp, og da får man som regel beskjed om å smøre på vanlig soppsalve, som canesten.

Er du veldig usikker, så kontakter du lege. :)

Skrevet

takk, regna med det bare var vanlig canesten, men om han har like vondt imorra så tar eg han med opp for å dobbelsjekke, liker ikke bruke medisiner/salver når man ikke vet om det er nødvendig..

HI

Skrevet

*opp til legen

skulle det stå.

HI

Skrevet

Prøv yoghurt da! Det er jo uansett trygt, og det er kjempeeffektivt!

Skrevet

På trassetrollet mitt er det ikke mulig å prøve yougurt, ser for meg det vil bli en KAMP å smøre han med krem, Har akkurat sitti på badet i en time med han ILLSINT fordi han ikke ville bade før han skulle sove.. Derfor synes jeg det er like greit å sjekke det, men tusen takk for svar dere som har svart. Han har visst ganske vondt så synes det er synd om jeg ska la han ha vondt i flere dager om det ikke er sopp bare fordi jeg ska teste yougurt..

Lurte egentlig mest på om det er noen andre som har hatt gutter med sopp og evt om det så ut som det jeg beskrev. evt hvordan det så ut.

HI

Skrevet

Sønnen min på 2 år og 9 mnd hadde sopp nedentil før i sommer. Jeg ante heller ikke hva det var (var sår nedentil under pungen og ut på siden i skrittet. mange små prikker) og prøvde først med Zinksalve noen dager, men det ble bare verre. Jeg var på ferie da og tok en tur på apoteket i stedet for lege (hadde nok dratt til fastlegen hvis jeg var hjemme). Vel, beskrev det for hun som jobbet der og hun hadde tilfeldigvis en datter på samme alder som hadde hatt det samme før, og det var sopp. Hun hadde brukt Canesten og det funket etter et par dager. Jeg spurte om det gjorde noe å bruke Canesten hvis det ikke var sopp, og det sa hun at det ikke gjorde. Så kjøpte det og smurte på sønnen min. Allerede dagen etter var det bedre. Smurte 2-3 ganger per dag og det ble bedre og bedre for hver dag som gikk. Var vel helt borte etter en uke ca.

Vi hadde bestemt oss for å gå til legen dersom han ikke ble bedre av å bli smurt med Canesten i 2-3 dager. Slapp heldigvis det.

Skrevet

Sønnen min er forresten også litt trass til tider, men det funket å prate mye om det at han hadde vondt og at dette var "hans" krem. Han fikk holde pakken mens vi smurte osv.

Skrevet

Jeg snakket akkurat med legevakten pga han har våknet tre ganger siden jeg la han og grått og sier au.. Han er hoven og det ser ut som om det er væskeansamling på et vis.. De mente eg skulle gi paracet mot smertene og se an, om det hovner opp mer så skulle jeg ta kontakt igjen inatt, hvis ikek skal vi til lege imorra. Det er selve penis som er hoven og det var bare noen bittesmå hvite prikker ytterst på penishodet. Har så vondt av han, lille gutten min :(

Skrevet

Stakkars liten! :( Det er ikke noe særlig det der. Og stakkars deg. Alltid vondt å være mamma når barna har det vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...