oktbaby08 Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 hva kommer det av at jeg har en kjempeliten mage, men ligger godt over gjennomsnittet på symfyse-fundus målet? Noen som har noen forslag??
Oktoberbaby08 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Det samme gjelder meg:) Tror det kan ha med at jeg bærer babyen høyt og at jeg har magen rett ut foran, ikke ut på sidene. (guttemage;)) Jordmoren min måtte måle flere ganger sist fordi hun ikke fikk målet til å stemme med hvordan hun syntes magen så ut;) Jeg har ligget høyt med de to andre barna mine også, men ikke vært noe stor.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Jeg er 175 cm og det tror jeg har noe å si ifht liten mage og litt over gj.snittet sf-mål. Altså kan høyden ha noe å si...
oktbaby08 Skrevet 10. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2008 godt det ikke bare er meg:) Var dine to første store? Lurer sånn på hvor stor baby jeg kan vente meg, men forvirra når det er så vanvittig sprik mellom magestørrelse og SF
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Samme her... har liten mage men høgt SF- mål. Er kun 163cm høg/ lita... JM seier at bebisen utvikler seg slik den skal, så da får eg vel tru på det.. kjenner jo godt at den er aktiv og har det bra... Så vi er vel berre forskjellige... er i veke 35 eg da....
Makko med to små gutter Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Alle sier jeg har liten mage. Når folk får vite at jeg bare har en uke igjen ser de rart på meg... Men hadde et SF mål på 39 cm for en uke siden....
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Vi er visst mange i samme båt her. Akkurat dette har jeg også lurt veldig på siden jeg var på kontroll i forrige uke. Starter på uke 30 i morgen, og har SF mål helt øverst i grenseland for normalområet. Har gjennom hele svangerskapet fått kommentarer for at jeg har så liten mage, om den ikke skal begynne å vokse snart osv.. men synes selv den har vokst mye den siste mnd. Legen sa bare "hmmm" når han tok SF målet, og sa at jeg hadde liten mage til tross for at livmoren var så stor, men at den sitter høyt oppe. Da jeg nevnte for legen at jeg har vært bekymret pga alle kommentarene om liten mage, sa han at det ikke var noe å bekymre seg for. Enkelte bærer mer av babyen inni seg, slik at ikke magen blir så veldig stor.. Jeg er også bare 163 høy, og var normalt slank før svangerskapet. Har typisk "guttemage" som sitter høyt og strutter fremover.
temine Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Jeg har og liten mage og høyt sf-mål. Betyr bare at livmoren er lang...og babyen holder seg mer inne mot ryggen og ikke stikker seg ut...hehe:) Ligger litt høyere denne gang enn sist, men jordmor sier det har med at livmora har vært tøyd en gang tidligere og denne gang bare slipper seg løs fordi den vet det må skje før eller siden uansett:) Har og magen bare midt foran, ingenting på sidene. Var slik sist og. Skal på ultralyd i morgen (30+2), så da får jeg vel høre om han er større eller mindre enn gjennomsnittet...og på tirsdag er det jordmor, så da får vi se hvordan det står til med sf-målet og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå