Sessa ruger igjen... Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hvordan har det seg at lillegutt alltid tisser seg ut på høyre side litt bak på ryggen over bleia? Jeg passer alltid på at snoppen peker ned når jeg tar på bleia og han bruker libero str 2 (3-6 kilo eller hva det nå er). Han er ca 4 kilo nå. Fatter ikke hvordan det er mulig.
BettyBoob Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 hehe, husker det mysteriet der! aner ikke hvorfor - men det stemmer med det jeg opplevde
Gidder ikke! Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Kanke forklare deg det altså, har ikke hatt det problemet her. Men hmmm... prøv et annet bleiemerke? Finnes egentlig så små pampers? Gud, det føles som en eeeevighet siden:) Hvordan går det ellers da? KLEM
tuppemor-75 Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 hm... har du prøvd pampers sine active fit i omtrent samme størrelse? de går høyere opp bak, samt at de former seg mer til kroppen. jeg synes at pampers active fit er mindre "klumpete" enn libero.
Gjest Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Pass på att den bretten rundt lårene er skikkelig på plass,og ikke vendt inn i bleia om du skjønner...
Mersa og gutta <3 Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Vi byttet litt frem og tilbake mellom pampers og libero den første tiden, plutselig passet det ene bedre enn det andre....
Anne-B. Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Sikkert fordi han ligger i en spesiell stilling på natta. MInste vrir og vender på seg, og vi finner henne ofte feil vei i senga om morran.
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2008 Jeg påser at bleia sitter skikkelig, alle folder brettes ut og tapen strammes, likevel altså! Tester pampers nå, for hadde noen prøver liggende. Dette skjer både på dag og natt og han ligger ganske rolig på ryggen. Er nesten så jeg begynner å tro litt vel godt om min sønns snopp. Men det får da være grenser, den er jo ikke magisk heller liksom!
Gjest Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Jeg ville prøvd 5-8 kg. Jeg har alltid skiftet til større størrelse før de faktisk helt har nådd den vekten. Mine var 4,7 kg og 4,8 kg ved fødsel så vi har aldri brukt 3-6 kg ;-)
klg,2 boys now:) Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 plagdes med det sammen her.gav seg da jeg gikk opp en str på bleiene fordet om vekten ikke tilsier det.alltid måtte hatt større str på bleiene enn han egentlig trenger,men da blir ihvertfall senga tørr.
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2008 Det går strålende. Linus er veldig rolig. Vi hadde et lite troll av en rampejente som skrek og bar seg de første mnd, men nå har vi en sovebaby som gjerne sovner når vi bråker som mest og som bare vil ha mat en gang om natten. Deilig! Stortrives som tobarnsmor. Absolutt å anbefale altså. Frøkna er helt fantastisk. Koser seg tydelig som storesøster og vil helst være sammen med lillebror hele tiden når han er våken. Skal kysse og klemme ("stooo klem, Inus!") på han hele tiden. Bleieskiftene inspiseres nøye på nært hold mens hun proklamerer "Inus, æssebæss!" Jeg er lykkelig!!
Joikaboll@ Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Et godt tips fra en 5 barnsmor ;o) Legg bleia litt høyere bak på ryggen enn fremme, tape på skrått nedover sidene og magen. Skjønner? Det løser problemet :-)
pøber´n & je Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Den snoppen lever sitt eget liv. Den henger jo ikke bare slapt ned hele tiden
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 Kan ikke forklare jeg heller, her har junior aldri tisset utenforbleie... Med unntak av de gangene han har siktet seg inn og sluppet alt løs da bleien fjernes... Men jeg har forøvrig alltid brukt bleier som er store. Begynte med nr 4 (Libero) så fort han tippet 7 kg. Min har jo aldri veid så lite som 4 kg.. hehe.. Hvordan er forresten livet som tobarns mor?!
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 10. august 2008 Les litt lenger opp så skal du se hva sessa nener om livet sitt nå. Grattis som forlovet! Så det beste tipset sånn generelt er større bleier? Crap! Har jo så mange bleier igjen... Får prøve trikset til Joikabolla i første omgang til bleiene er brukt opp. For stor bleie blir jo så klumpete, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå