Gå til innhold

Hvordan avsløres trygdesvindel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo så mange som blir tatt på trygdesvindel, men hvordan avsløres dette egentlig?

Det er vel ikke bare å buse inn til folk og gjennomsøke tingene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være noen som sladrer.

• 8 måneder senere...
Skrevet

lurer på det samme, så jeg dytter denne opp.

Skrevet

Litt nervøse her noen?!

Skrevet

Noen som skjelver i buksen her?? Kommer jo helt ant på hva slags type trygdesvindel det er snakk om, er det f.eks noen som har skrevet på dagpengekortene at de ikke har hatt jobb, men har jobbet mens de fikk dagpenger så oppdages jo det via skatteetaten såfremst det er betalt skatt av beløpet, er det svart arbeid er det jo verre...

Men Nav har gode rutiner for alle typer trygdesvindel så jeg synes ikke folk bør tro at de ikke kan bli oppdaget..

Skrevet

Det avsløres på flere måter.

Ligningsmyndigheter og arbeidsgivere kan bidra med opplysninger om utbetalt lønn, perioder med lønn etc (først og fremst ved dagpengesvindel er det med arbeidsgivere aktuelt)

De har også mulighet til å innhente opplysninger fra andre offentlige instanser (kemneren deriblant)

Ellers kan de kontakte banken, uten at jeg er helt sikker på hvor mye banken har lov å opplyse.

Politiet kan hjelpe dem med å fremskaffe opplysninger. (forutsatt at det blir anmeldt)

De får tips etc fra andre, som feks din slue naboe:p

Skrevet

Hehe, så kjappe dere er til å "dømme" da, verken skjelver i buksene eller driver med noen form for dette selv, bare nysgjerrig:)

Er mye fokus på dette, samt mange som blir tatt, men hører aldri om hvordan.

takk for svar, anonym 20:34

Skrevet

var razzia i østfold for et par år siden ( sto en del i avisene) Nav hadde med politiet og gikk inn på 13-14 adresser samtidig tidlig på morgenen... var etter berettiget mistanke om folk som utgav seg for å være "aleneforsørgere"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...