Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kunne lage en liten tråd på det. Tenker at jeg kanskje ikke er den eneste som lurer, så derfor spør jeg litt generelt.

Selv vurderer jeg å reise til Italia eller Spania. Noen som vet hvordan det er der?

Tenker altså på offentlig amming, er det ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt med Italia og Spania, men i Frankrike så jeg ingen som ammet offentlig i fjor i løpet av to uker, i år så jeg én på to uker (og de tror jeg var turister) ... Ikke vanlig med andre ord.

Jeg ammet i fjor, dattera mi var 10 mnd da, tror ikke det er vanlig å amme så store barn uansett, og i hvert fall ikke offentlig. Vi pleide å finne oss en parkbenk eller et bortgjemt sted, av og til satt jeg i bilen og ammet (ikke mens vi kjørte så klart). Spurte en gang på en kafé om jeg kunne amme der, det var helt OK for dem, men jeg satte meg inne og ikke på et av bordene ute på fortauet.

Når det er sagt så er du som bestemmer hva som er OK for deg når det gjelder amming. Tror ikke noen kommer bort og skjeller deg ut, så hvis du tåler noen rare blikk går det nok bra. Vær diskret og ikke flash puppen for mye!

Skrevet

Takk for svar!

Dytter litt. Flere som vet?

Skrevet

Eg har amma offentleg litt rundt omkring, men Tyrkia var vel der eg tenkte mest over det. Vi reiste med svigers og det var ganske hysteriske på at eg ikkje måtte finne på sitte sånn at menn kunne sjå det. Men når eg spurte innfødde om eg kunne amme her eller der var det ingen som brydde seg om kor eg gjorde det.

Når det er sagt så sette eg meg ikkje akkurat "midt i glaningen", og eg hadde med meg babyteppet når eg skulle amme, så det heile kunne foregå så diskret som mulig.

Eg tenker som så at ein baby må kunne få mat uansett kor vi befinner oss, men at ein må huske på at ikkje alle er så "frigjorte" som nordmenn når det gjeld amming, så det er vel vanleg folkeskikk å gjere det diskret når det må gjerast i offentlighet.

Skrevet

Jeg ammet i Spania, men satte meg ikke akkurat på fortauet. Ingen som sa noe eller viste noen form for ubehag.

De er utrolige glade i barn der, gjorde alltid alt for at vi skulle ha det bra!

Skrevet

Jeg slang pattane utover i fortauet i Krakow, så vidt jeg kunne se var det ingen reaksjoner.

Skrevet

Kom tilbake fra 2 uker i Frankrike i går. Der så jeg ingen som ammet, men så flere som ga babyene flasker. På butikken hadde de sikkert 10 forkjellige typer MME, så virker som det er veldig vanlig å gi det i stedet for å amme. Men kan jo være at de ikke ammer offentlig.

Skrevet

i usa kan du komme under blotter- paragrafen, så var raskt i butikken og fikk morsmelkerstattning. litt ekkelt å sitte på nermeste offentlige toalett æsj.

Skrevet

jeg amma mye i barcelona, husker på toget fra barcelona til coulliore i sør frankrike, opplevde jeg faktisk at en dame kom bort og strøk litt på sara mens jeg amma..litt rart, men det var jo bare godt ment.

så også folk på gata som amma, så da gjorde jeg det også!

de er veldig glad i barn både i italia og spania, så der tror jeg det bare er å amme i vei!

ville vært litt mer reservert i frankrike. jeg prøvde å unngå å amme ute der, men var der bare i noen få dager, imotsetning til barcelona, hvor jeg var over en uke, og var mye mer ute.

Skrevet

Var i spania i fjor og ammet der det passet meg, ingen som reagerte på det ;o)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...