Gå til innhold

Er så skuffa over mannen min akkurat nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få ut en del frustrasjon..pjuh!!!

Lillemann begynte å gå på do da han var 2 år, men har brukt litt bleie i bhg, da han ikke har klart å holde seg så lenge at de har fått av dresser o.l.

I sommer har jeg holdt på med ham hele veien, for å lære ham.

Det har gått knirkefritt, bortsett fra noen få ganger. De siste dagene har han hatt noen uhell, og jeg har ikke skjønt hvorfor. Første på flere uker. Det fant jeg ut da mannen og lille kom hjem, Jo han har på lillemann bleier når de er ute, fordi han hater søl og klin, og er livredd for at det skal skje uhell.

Lillemann er helt forrvirret stakkar, og glemmer når han da kommer hjem til meg og jeg tar av ham bleia, at han nå skal gå på do!!

Er så skuffa og lei meg, mest fordi jeg har lagt ned mye arbeid i dette, for at det skal være så positivt for lille så mulig.

I morgen begynner bhg igjen, og de kan jo ikke fortsette på børjan igjen.

Er så irritert, og heldigvis er han ikke hjemme. Grunnen til at han aldri ellers har uhell er at det stort sett er jeg og mini som er sammen alene. Jeg er sliten, bruker hver eneste ledige stund på lillemann.

Sikkert uforståelig for de fleste, men det her er så typisk for ham.. Jeg har nærmest ikke fritid i det hele tatt, gjør aldri noe utenom lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet!

Når man legger ned mye tid og energi i å lære de små sine triks, så er det fryktelig skuffende at partneren boikotter, og spesielt når det i tillegg er av bekvemmelighetshensyn!!

Skamme seg til mannen - ta det opp med ham og fortell ham hvordan du føler det. Og så synes jeg du skal ta med søsteren din på en liten spa-weekend snart! Det tror jeg dere kan ha godt av:-))

Klemmer til deg!

Skrevet

Høres ut som om dere må sitte dere ned og bli enig om hvordan dere skal gjøre ting, både ift T og arbeidsdeling...er jo ikke noe særlig når dere ikke gjør de samme tingene - slik som med do-treningen. T blir jo bare forvirret og det skaper mye ekstra arbeid for deg. Nei - ta ham for deg og få ham til å forstå hvor viktig det er at dere er enige om slike ting, og enda viktigere - at han faktisk bidrar! Klem til deg T, du er en kjempeflink mamma må jeg si - virker som om du er veldig tålmodig med minien din. Lille T er jo kjempeflink som går på do så tidlig da! Her var ikke T interessert engang på den alderen...;o)

Skrevet

Han er liksom flink til slike gutteting med ham, men ellers er han helt blank. Er vel mannesyndromet rett og slett.

Jeg vet ikke om det hjelper å snakke noe mere om det jeg, han skjønner rett og slett ikke slike ting.

Orker ikke krangle eller diskutere med ham, det er nytteløst.

Vil ikke akkurat si jeg er tålmodig, men jeg prøver ihvertfall..

Skikkelig dritt dag i dag, lei alt, ha ha:-s

Takk for gode ord ihvertfall, det hjalp.

Skrevet

Men synes det høres rart ut at disse turene med pappan skal "ødelegge", da det ikke høres ut som om dette skjer veldig ofte?

Sikker på at dere ikke har kuttet ut litt tidlig - det er ofte de som får uhellene senere. To år er jo veldig tidlig.

Skrevet

Det har skjedd to ganger denne uken, da de har vært alene, så nei.

Han har ikke hatt et uhell på ihvertfalll 1 mnd, så for liten er han ikke. Han er veldig forstandig til å være to år. Men, det er klart når faren sier han bare kan tisse i bleia, så blir han forvirret.

Skrevet

Aaaah den der klarte jeg å leve meg veldig godt inn i nå!

Hadde H gjort det samme så hadde jeg blitt dritt sur! Det er jo så masse jobb med bleieslutt :-S

I begynnelsen tok vi på snuppa noe vi kalte "tur-truser" altså bleier som vi latet som var truser, men hun skjønte at det var bleier så det ble bare tull.

Det er jo ikke rart at Theodor blir forvirret når han kan tisse i buksa i det ene øyeblikket og ikke i det neste..

Skrevet

Ja, det er nettopp det!!

Han har gått på do nå i ettermiddag\kveld da, og han vil ikke selv ha på bleie. Men, faren hadde da sagt at han måtte det. Theodor og jeg har vært på timeslange kjøreturer vi, og stopper bare når han skal tisse. Han kan gjerne holde seg ti min. og han.

Men, hedigvis skjønte Dracula at han hadde oppført seg dumt, så da er han tilgitt igjen. Men,frustrert blir jeg!!!!! Så typisk, he he.. Kom hjem fra gåtur i pysj under olaklær, og tissa på seg vøtt! Da blir ho mor blid!!

Skrevet

Uff, så utrolig dumt da! Ingen som liker tiss og bæsj i bukser og truser vel, mend et er jo liksom derfor man slutter med bleier også :P

Høres ut som en seriøs prat er på sin plass...her var vi heldigvis skjønt enige om taktikken ved bleieslutt, jenta vår slutta også da hun var 2 :) Hadde et par uhell, men kun tiss...og meget få tatt i betraktning av hvor lita hun var da hun sluttet med bleiene.

Skrevet

Hehehe, det er nok en sånn typisk mannegreie :) alt skal være så enkelt bestandig..

De MÅ jo lære seg å holde seg litt også, eller å si ifra litt før og ikke akkurat idet de MÅ tisse :) og dette vil de jo ikke lære om de ikke får gå uten bleie..

Skrevet

Og ps; jeg syns personlig ikke at 2 år er noe "for tidlig" å slutte med bleier, det er fullt ut overkommelig med litt jobbing. Da jeg var lita var det helt vanlig å være tørr rundt 2-årsalderen...tror det er mye latskap og gode bleier som gjør at unger nå går i bleier til de er 4.

Og før jeg blir halshugd; jada, jeg VET at enkelte har medisinske årsaker til å bruke bleier lenge, det er ikke de jeg snakker om her ;)

Skrevet

Ja, men det er liksom jeg som står for slike ting her i huset. Han er så glemsk og vimsete.

Så flink jenta di var og da!!! Han her hadde et uhell tidligere i sommer, men ellers har det gått knirkefritt. Men, som sagt, når han og mannen har vært utpå alene har han hatt uhell ETTER han er kommet hjem begge gangene:-p

Men, nå har han lovet bot og bedring, og lovet meg at dersom han tar på ham bleie igjen, skal han gå med bleie selv en hel dag på jobb, he he.

Skrevet

Haha, bra straff! En skikkelig Tena for Men-rumpe en heeeel dag på jobben..

Skrevet

Helt enig!! Når han begynte å si ifra at han måtte bæsje og tisse selv, tenkte jeg at vi begynner treningen.

Svigersøss og mannen sluttet da de var halvannet begge to, så det er ikke for tidlig.

Skrevet

Henger meg på denne MintCondition ;)

At ungene ikke er klare er bare en unnskyldning vi bruker nå om dagen fordi vi er late (ja jeg tørr å innrømme det)..

Jeg var selv rett over året når jeg sluttet så det er jo fullt mulig! Det tok oss i tillegg akkurat 4 dager med sommerferie før snuppa var bleiefri :) kunne nok godt ha fått henne tørr tidligere om vi hadde hatt ork til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...