Gå til innhold

Kynnere - hvor viktig å ta det med ro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere de siste ukene. Starter med en gang jeg reiser meg og kan vare alt fra ett minutt til flere minutter. Å gå er litt plagsomt - blir "trang i skjæret". Har også kynnere når jeg sitter i ro, men da er det ikke så ille. Noen dager har jeg hatt kynnere gjennom hele dagen, andre dager mest på kvelden.

Jeg har født en gang før, så jeg kan ikke si at dette er vondt, men ubehagelig i magen, korsryggen og mye nedpress.

Jeg er ikke spesielt flink til å ta det med ro - har en på to år som krever sitt, jobber 80%, og gjør vanlig husarbeid.

Noen som har det på samme måte? Hva gjør dere? Har dere fått beskjed om å ta det med ro? Er dere sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg er 32 uker på vei.

Skrevet

jeg er lengre på vei enn deg da 37 uker. spurte JM siden hver gang jeg styret sånn om det ikke var så bra siden jeg da fikk hyppige med kynnere etterpå og utover kvelden.

Da sa hun neida, bare ta godt i mot de :)

Men som sagt jeg kan jo føde nå uten det gjør noe. Du er jo kortere på vei.

Men jeg har hatt mye kynnere i flere uke. Er bare det siste de har blitt så hyppige når jeg styrer sånn, men litt mensvondt.

Men er vanlig å ha en del kynnere, og spesielt når man reiser seg, bøyer seg osv. Det har jeg hatt i mange uker.

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra sykehuset pga det samme, men mine utviklet seg til sammentrekkninger og jeg er også i uke 32..

Jeg skal ta det helt med ro så det ikke blir mer.....

Ville nok snakke med legen din å hørt hva legen anbefaler deg......

Lykke til

Skrevet

Hva betyr det at det utviklet seg til sammentrekninger? Gjorde det vondere eller var det annerledes? Hadde ikke noe av dette under første svangerskap, så jeg er litt "grønn".

Hva gjorde de på sykehuset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...