Gå til innhold

Jeg har født :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet med at vannet gikk litt før 0200 natt til 30 juli, ca en halvtime etterpå begynte uregelmessige rier, de ble litt vondere. Vi var på hytten når dette skjedde så om morgenen i 0600 tiden stod vi opp og gjorde hytten klar for avreise og avleverte datteren vår hos mine foreldre, reiste opp på føden og de konstaterte 3 cm åpning. Riene var uregelmessig og klokken 1830 fikk vi reise hjem, ellers hadde tiden på sykehuset blitt altfor lang. Ca i 2030 tiden den kvelden tok det seg opp igjen og klokken en eller annen gang litt over 0130 tror jeg ropte jeg på samboeren min og sa at dette var så vondt at jeg trodde jeg måtte på sykehuset. Så litt før 0200 var vi kommet til sykehuset. Der konstaterte de 5 cm åpning. Så kom riene jevnt og trutt, hadde ikke regelmessige riene med 5 minutters mellomrom når vi reiste opp på sykehuset siste gangen men det gjorde så vondt at jeg ikke turde å være hjemme lenger om det skulle bli enda vondere med tanke på kjøreturen. Ba om epidural og jeg følte det tok en stund før de kom, de sjekket åpningen før de satt den og jeg hadde fortsatt 5 cm åpning, da de hadde satt epiduralen var klokken 0415 og da kjente jeg at jeg måtte presse, på 15 minutter hadde jeg åpnet meg de siste 5 cm og jeg kan banne på at det var sinnsykt vondt, omtrent ikke pauser i riene og de varte over 1 minutt nesten alle sammen. Så epiduralen hadde ikke fått virket, så jeg fødte uten bedøvelse. Jenten vår var 3680 gram og 50 cm. Lignet veldig på storesøstern sin når hun var baby med det samme. Måtte sy en del sting. Føler meg litt bedre nå. Savner litt tiden her inne, men samtidig veldig glad for at jeg er ferdig med svangerskapet. Håper dere andre får en siste fin tid her inne og lykke til med fødsel og spedbarnstid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at fra de satte epiduralen 0415 så ble hun født 0422.

Skrevet

Gratulerer så masse!:) Tenker det er godt å være i mål!:)

Skrevet

Godt å være ferdig ja. Spesielt nå som det har vært så varmt.

Skrevet

Gratulerer så masse! Kos dere, håper det snart er min tur :-)

Skrevet

Håper du får snart da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...