Kvinne22 Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Er snart 8 uker på vei og har egentlig ikke hatt noe særlig problemer med kvalme:) Men jeg sliter litt med maten forde. Går sulten hele tiden, prøver å spise men er ingenting som frister! Må ha mye væske for å klare å svelge ned noe mat. Jeg vet jeg må spise men jeg brekker meg når jeg prøver å spise. Altså matlysten er på bunn,,, er så frusterende fordi jeg går jo å kjenner sulten hele tiden. Håper dette går over. Må abre si at jeg får så klart io meg litt mat. hadde 2 skiver til frokost i dag, en potet til middag, litt kjeks til nå.... så dette er jo ikke akkurat noe særlig. prøver alt jeg kan... men føler at uansett hvor mye jeg spiser så går det maks en time så er jeg like sulten igjen. noen andre som har det slik? er så redd for å få for lite mat til den lille spiren min.......
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Samme her. Vi kan trøste oss med at spira får det den trenger uansett og det er kun vi som lider. Har ikke vært noe kvalm til nå, men idag kom det for fullt. er 7+0 idag og er megakvalm og sliter med å få i meg mat. Som deg har jeg spist 2 skiver til frokost kl 08 og en innbakt rødspette til middag uten tilbehør. sære greier.. er også sulten men ingenting frister. Overhode ingenting!! og jeg er et matvrak til vanlig...
nattergal78 Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 har det helt sånn selv...har vært litt kvalm nå og da (er i uke 7+3) men mest uggen og ikke noe matlyst. Kjente meg veldig igjen i det der med litt frokost og potet til middag. Selv klarer jeg nesten bare ost til pålegg. Jeg som pleier å like alle typer kjøttpålegg. Jeg har en gutt fra før på snart 6, og da jeg var gravid sist var det helt annerledes ift til matlyst. Funderer på om det nå kan være en jente jeg bærer på...
annie74 Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Jeg leste et sted at de som får jente ofte er kvalme, så det er jo mulig... Jeg har det akkurat på samme viset. Ganske merkelig å ikke ha det minste lyst på kaffe, sjokolade og is, som jeg til vanlig ikke kan få nok av. Får innimellom veldig lyst på f.eks pizza. Så spiser jeg to biter og så klarer jeg ikke mer. Slitsomt dette, håper det gir seg snart!
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 hehe Annie74, det er som jeg skulle skrevet det selv Normalt er jeg sjokoladoman og kan ikke få nok. Nå blir jeg kvalm av tanken. Jeg sjesser sjelden på mat, men når det melder seg et ønske klarer jeg også to biter, så er jeg kvalm... Ikke enkelt dette...
Engodmagefølelse Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Lite som frister her også.. Og når jeg først får lyst på noe er det stort sett junk! Jeg spiste sørlandschips til middag i går... Huff!
Chiquita Bananas Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Bra å høre at det ikke bare er meg som har det slikt - kan ikke huske at jeg hadde det slik forrige gang. Da fikk jeg gutt. Men nå er jeg konstant kvalm og eier ikke matlyst. Når jeg endelig spiser noe så smaker det ikke som jeg trodde. Forrige svangerskap tror jeg at jeg kunne stappe i meg det meste. Har tenkt på at det ikke er bra for babyen, men så har jeg litt ekstra med fett som den kan leve lenge på hehehe....så der er det bare å hogge i. Tenkte siden vi skal legge til 300 kalorier når man er gravid - det er ikke så lett nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå