Gå til innhold

Andre som nettopp har opplevd SA og prøver igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare noen tankene mine litt kjenner jeg. Hadde SA 12. juli etter fire-fem måneders prøving, og var utrolig lei meg da jeg mistet. Nå har vi begynt å prøve igjen, og jeg bare hater denne perioden fordi det blir så altoppslukende. Føler at jeg har satt livet mitt litt på vent, og klarer ikke å tenke på noen annet. Andre som har det sånn som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har hatt en sa jeg og..og er nå på min 2 pp. Du må bare prøve å senke skuldrene etter beste evne og prøve å slappe av. En ting som er positivt (om man kan si det), er at dere ihvertfall er en match - og at den vil sitte igjen.

Krysser fingrene. Bare spør om du har spørsmål :)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg synes også at det er veldig godt å vite at vi kan få det til, men er jo bare så utålmodig! På sykehuset sa de at man egentlig burde gå gjennom en syklus før man prøvde igjen, men det var først og fremst fordi man burde vite når man ble gravid samt de psykiske faktorene rundt en SA. Prøvde dere igjen med en gang? Krysser fingrene for deg også!

Skrevet

Jeg har testet hele veien så jeg hadde planer om å prøve rett på. Desverre så måtte samboer på tur med jobben så vi fikk ikke prøvd. Jeg ville bare kjørt på...skal sies at noen leger sier risikoen for sa er litt større da ettersom kroppen fortsatt "leger"(bare så jeg deler den infoen jeg fikk), men jeg hadde tenkt til å ta sjansen.

Hvor langt var du på vei? Ordnet kroppen din opp selv?

Skrevet

Jeg var bare 5-6 uker på vei, så jeg slapp utskrapning, og det hele føltes bare som en forsinket mens. Var også på ultralyd og der kunne de konstatere at alt så fint ut. Tror ikke at jeg har blitt gravid igjen nå. EL kombinert med tropenetter og ferie hos foreldre og svigers er ikke akkurat en optimal situasjon, men det kommer nok;) Ikke så lett for disse gutta heller at de alltid må prestere på visse dager..

Hvor langt var du på vei da du mistet?

Skrevet

Heisann!! Æ har også nettopp gjennomgått min 2 SA på 5 måneder... med nettopp så e det så nylig som på onsdag 6.aug. va i uke 10+0 å kroppen ordan opp sjøl. Har hatt litt magesmerter etter det, men det har nu roa sæ... Etter 1 SA blødde æ i 3-4 uker, å ble gravid etter en menstruasjon. Denne gangen har bødningen allerede begynt å avta... blør så å si bare på papiret nu... så håper at vi kan klare å bli gravid igjen med en gang... e det ikke sånn at når du har en SA så regner du 1 blødningsdag som første dag i siste mens? å hvis du har en 28 dager syklus, så har du eggløsning ca 14 dager etter SA da? eller bruker dere eggløsningstest? angående det å vente en syklus eller ikke så sa gynekologen æ va ho at vi kunne vente en syklus... men det sier mange leger fordi at det er letteretermin da... vi prøver nu likevel, kroppen blir ikke gravid før den er klar for det!! dessuten så sier jo noen at man blir lettere gravid etter en SA eller MA. dette ble litt langt.. Sorry.. :)

Skrevet

forresten kor lang tid tok det før dokker testa negativt??

får ikke skifta nicke mitt æ... nån andre som ikke kommer inn å får forandre på profilen sin?

Skrevet

Uff så kjipt å høre at du har mistet to ganger. Jeg har brukt EL-tester. og testet positivt litt over tre uker etter SA. Har vanligvis hatt en 28 dagers syklus, så hvis jeg har blitt gravid nå er jeg faktisk usikker på hvordan jeg skal regne ut termin. Og ja, det var akkurat derfor at legen mente at det kunne være lurt å vente en ekstra syklus ;) Men jeg ville bare komme igang igjen med en gang. Hvordan går det med psyken din oppe i alt dette? Jeg har valgt å være veldig åpen i forhold til venner og familie, og det har gitt meg utrolig mye støtte, samt at veldig mange har kommet med sine historier.

Ellers så har jeg også hatt problemer med å endre nicket. Det jeg gjorde til slutt var å lage ny profil ved å bruke en annen mailadresse, men med samme navn. Da funket det ;)

Skrevet

hvilken dato hadde du positiv EL-test da? Psyken min har det egentlig bra den, etter forholdan.. Det kom jo egentli som et sjokk at æ sku miste denne gangen å, å hværtfall når æ va kommet så langt som 10 uka.. e jo ikke langt egentlig, men va liksom så nære på å bikke de gyldne 12 ukan... å i forhold til forrige gang æ mista, så va det så vældi annerledes denne gangen... 1 gangen sa hadde æ mens som vanlig å skjønte ikke at æ va gravid før æ begynte å blø igjen å lenge etter det å... har også vært veldig åpen i forhold til familie å venner fordi æ va så sikker på at det sku gå bra den her gangen, men fikk mæ en liten lærepenge da... men tydeligvis va det ikke levedyktig det æ hadde i magen da.. det mest kjipe e at æ nu må begynne helt på nytt liksom å telle mæ oppover ukan igjen... åzzå e det jo bekymringer om man nu blir gravid igjen å om vi noengang får en liten baby i arman.. men trur at det kommer til å gå på et vis.. va hos gynekolog på torsdagen å da undersøkte han å så at alt hva kommet ut det, å da sa han at næste gang æ ble gravid, sku æ ringe han, så sku æ få komme inn til han i uke 8-9.. så da får æ litt oppfølgning næste gang å det e jo bare bra.. så har tro på at det går bra til slutt.. nu vil æ bare bli gravid igjen.. :) mann min sa i dag at æ ikke så gravid ut længer i ansiktet liksom å det va utrolig kjedeli å høre... :( men det e væl bare å se fremover å prøve igjen... :)

Skrevet

blir den forrige profilen slettet da?? har nemlig meldt mæ inn i det der gullsmokken eller ka det kalles, å betalt for det, så e jo litt dumt hvis det går rett ut av vinduet... :)

Skrevet

Ja har det litt som deg jeg og...Mistet i SA for 5 uker siden...var over 13 uker på vei, så trudde jo at "faren" var over...men den gang ei...Har nå fått tilbake menstrasjonen, og så fort den er over er det full prøving her i gården =) ! Kan nesten ikke vente...Kunne jo vært langt på vei nå hadde alt gått bra...men må bare prøve å ikke tenke på det. Har heldigvis barn fra før, så godt ha de å konsentrere seg om og. Men håper virkelig at jeg blir fort gravid igjen. Selv om det sikkert vil bli et litt nervepirrende svangerskap....

Lykke til til dere og!!

Skrevet

Hei! Opplevde SA den 16.juli. Først i går testa jeg positivt på el-test. Veldig gøy å se at kroppen har funnet tilbake til normalen! Har også hatt el-slim samtidig, så regner med at el er et faktum. Vi prøver med en gang vi. Legen min sa at det gjorde ingenting om jeg ble gravid igjen med en gang.

IKM er ca 23 august, hvis mensen kommer 14 dager etter el. Vi får se. Ska ivertfall teste da. Blir spennende!

Skrevet

Det er jeg litt usikker på faktisk. Du kan jo eventuelt se om det finnes noen webadmin som du kan sende mail til. Tror det er veldig mange som har dette problemet..

Skrevet

trist å høre om SA'ene deres.. må være fryktelig å abortere etter de 12 ukan.. men vi får håpe vi alle blir gravid igjen fort.. :)

*Leon-Sjønnassen*: tok det litt over 3 uker da før du fikk EL... kanskje æ å må kjøpe mæ sånn el-test da... har dokker testa negativt på gravitest? fri for hcg?

Skrevet

Ja skikkelig trist med SA, altfor mange som går gjennom det. Men man må bare ha mot til å prøve på nytt igen. Min Hcg lå på 5 etter 4 uker...så kan ta tid før det er ute av kroppen.

Har forresten aldri fulgt med EL , aldri merka at jeg har det eller tatt tester....Har to jeg kjenner som ble gravid siste dag menstrasjonen...så stoler ikke helt på den EL greia ; ) Får bare kose masse med mannen, så går det vel bra igjen ; )

Skrevet

ja tar litt tid før det e ute av kroppen... Æ har så å si alltid hatt en syklus på 28 dager, å så å si alltid EL 14 dager etter første blødningsdag... Sluttet på p-piller i desember/januar... å prøvde egentlig ikke noe aktivt... orket bare ikke gå på p-piller å vi tenkte bare at skjer det noe så skjer det noe å da var det flott... vi styrte vel egentlig litt unna EL, ikke at vi stresset veldi med det.. i februar tenkte vi ikke så mye over det, å da hadde vi sex akkurat på EL å da ble vi gravid.. SA i mars... gikk væl 1 mens før vi prøvde igjen.. hadde sex rundt EL å vi ble gravid igjen med en gang.. så det EL greia virker hværtfall på mæ... men det e jo sikkert forskjelli fra person til person...

Skrevet

Ja funke nok sikkert for mange =) Heldigvis!! Har og ei venninne som har planlagt begge graviditetene nøye og fått rundt den termin som va bestemt =)

Har aldri vært stabil- foruten når jeg gikk på p-piller da....men det kan man jo ikke regne med. Ellers har mensen kommet i tide og utide...så da nytter det ikke med planlegging =) Men den som jeg mista nå ble jeg gravid på 1.forsøk =) Men aner ikke når... Har du mistet 2 ganger du da? Må være forferdeli...Må jo få bedre oppfølging neste gang da??

Kom du i vanlig syklus rett etter p-pille stopp? Tok 9 mnd 1.gang jeg slutta...Da gikk det over 2 år før jeg ble gravid.

Skrevet

ja 2 gangen æ mista nu.. men første SA visste æ ikke at æ hadde vært gravid før æ mista... hadde mistanke før mensen kom om at æ va gravid, men så kom jo mensen som vanlig, bare nån daga forsinka... blødde så å si som vanlig å da va æ jo ganske sikker på at æ ikke va gravid, å hadde tatt test den dagen mensen egentlig sku komme, men den va negativ... så begynte æ å blø en ukes tid etter æ va ferdi med mensen.. va hjemme på påskeferie da å forsto ikke ka som skjedde før æ kom hjæm å for til legen å ho sa æ måtte ta en ny test for å utelukke graviditet... merkeli hele greia.. men tok ikke det sånn kjæmpe kjæmpe tungt for hadde liksom ikke nådd å glede mæ nå særlig... men det kom som et sjokk at det gikk gale denne gangen å... va så sikker på at alt sku gå bra, fordi alt va så annerledes.. nu hadde æ ikke mensen å flere symptomer.. å når det liksom e to aborter så bynner man jo å lure ka det e som feiler denher kroppen..

ska få komme inn på tidli UL i uke 8-9.. så litt bedre oppfølgning blir det jo.. har egentlig alltid hatt syklus på 28 dager+/-. så ganske heldi sånn egentli..det må være slitsomt å holde på så lenge å prøve å bli gravid.. gikk bare på p-pille i 1 1/2 -2 år æ da..

Skrevet

Ganske utruli at noen miste flere ganger...uten at de finner noen spesiell grunn til det, Mens andre kan få mange barn og ikke miste noen...!!

Håper virkelig du får god oppfølging denne gangen da ! Kanskje du blir tidlig sykemeldt. Jeg hadde blødninger med den som jeg mistet og var på en måte litt forberedt at det kunne gå galt, men når jeg kom over den 12. uka så ble jeg roligere...men det hjalp jo ikke det heller.

Ja slitsomt med lang prøvetid, og med dårlig syklus, men vet jo at jeg kan bli gravid så trøster meg med det da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...