Gå til innhold

"Lillegutt" kom på onsdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var utrolig lei de siste par dagene, men plutselig - 2 dager etter termin, bestemte gutten vår seg for at han ville komme ut! Jeg var innstilt på å ha noen ubehagelige netter før det virkelig satte i gang, så det gikk nok ikke opp for meg at dette faktisk var natta det skulle skje før etter en del timer med ubehag.

Brukte de første timene i senga med varmeflaske på magen og ryggen (føltes som sterke menssmerter), så med varme dusjer, noen telefonsamtaler til føden og til slutt bestemte jeg at tida var moden for sykehuset. Det var nokk ikke et øyeblikk for tidlig, for da vi kom frem fikk vi beskjed om å vente ute i gangen ved heisen! :( Pga plassmangel. Til slutt fikk sambo klar beskjed om at nå kunne vi IKKE vente lenger. Jeg kjente rett og slett at ungen begynte å klemme seg ut. Og jammen var det ikke 10 cm da vi kom oss inn på fødestua, og det var bare å sette i gang med å presse småtten ut.

Lystgassen ble min beste venn ;) Jeg hadda maska på mer eller mindre konstant de to neste timene, gav sambo noen sløve blikk og "thumbs up" underveis, og plutselig var gutten vår ute!

"Lillegutt" viste seg å være 54 cm lang og 4400 gram. Det hele gikk som smurt! Fra de første tegnene viste seg til gutten var ute gikk det 7 timer. Førstegangsfødende jeg.

Lykke til alle som venter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :) Det der hørtes jo lekende lett ut, hehe. Kopierer gjerne det fødselsforløpet jeg. ;)

Skrevet

Gratulerer så mye med store lillegutt! :-)

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

gratulerer så mye med gutten:)

håper fødselen går like lett her oxo;)

Skrevet

"Lekende lett" er faktisk ikke alt for langt unna sannheten, så ønsker alle andre en like grei fødselsopplevelde som denne! Og den herlige følelsen da gutten vår ble løftet ut og opp på magen var helt ubeskrivelig! Gled dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...