*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 er det like før termin? eller før? har termin i okt trenger vel ikke pakke enda kansje??
MarihønaMedHvitveis Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 jeg har termin 5.oktober, og orker ikke tenke på det enda engang:) Blir ihvertfall ikke før i september, men bør vel være klar tre uker før termin kanskje? ELler syns jeg bare det fordi jeg gjerne skulle født et par uker for tidlig kanskje:)
kriztie Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Er i uke 38 i morgen, å bagen er enda ikke pakket.. Men jeg har laget en liste til min kjære der jeg har skrevet hva han må huske å ta med til meg om bagen ikke skulle være klar. Har også skrevet en liste over husarbeid han må gjøre mens jeg er på sykehuset:D
Sivert Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Jeg jobber på en nyfødt intensiv avd, og ser så utrolig mange som ikke har pakket baggen sin i tide. Det er utrolig mange som får barn fra uke 30 og utover, og de er helt knust siden de ikke fikk med seg filmkamera, ikke hadde lada batteriene, ikke hadde fotoapparatet klart, ingen klær osv.. Det er overveldende å bli foreldre, og det siste du gidder å bekymre deg for når du ligger på fødestua, er om alt du hadde planer om å ha med deg på sykehuset, faktisk har kommet med. Jeg er i uke 35 nå, og har allerede begynt å legge ting klart. Skal bare vaske et par ting, så er alt klart til fødselen. Jeg vil ikke havne i samme situasjon som mange av de frustrerte nybakte foreldrene jeg har møtt på jobb
elin og gutta;) Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 sist pakket jeg kvelden før vi måtte reise faktisk, enda det var i uke 34..... kaller det intuisjon:)))) kan være greit å ha den noenlunde klar en stund på forhånd. her har bagen stått klar lenge, og den er alltid med i bilen når vi er på besøk hos noen....samme med bag til storebror....kan aldri vite når ting skjer:)))
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Har to uker igjen til termin og har begynt å legge nedi litt smått som et par topper, sokker, en amme-BH. Har toalettsakene klare i mappen, så det er bare å slenge den oppi. Skal ut å kjøpe truser, kremer, en ny amme-BH i morgen. Har overlatt ansvaret for fotoutstyr til gubben. I tillegg skal jeg ha oppi mobillader, "Boka om meg", skrivesaker, drikke, snacks osv.
vannmann84 Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Pakker litt nå... Mest bare for å ha noe å gjøre.... Er 37 + 6 =)
temine Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Har fått beskjed om å ha baggen pakket og klar 1 mnd før termin. Om blodtrykket begynner å stige også denne gang, må den pakkes før. Det er beskjeden jeg har fått av min kjære. Han syntes nemlig ikke det var noe særlig sist når han måtte pakke for meg etter liste....og ikke klarte det helt;)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Den er nesten pakket ferdig. Er 37+6. Begynte så smått å pakke da jeg var 34 uker på vei. Vet jo aldri når ting skjer.
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 10. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2008 ok takk jenter....lå på sykhuset 5 uker før jeg fødde sist...så da hadde jeg jo baggen klar men da blei jeg satt i gang i uke 37...så det er sant det at ting kan se sånn plutselig...takk for svar alle sammen
høstspenning Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Jeg er i uke 34 og har ikke pakket ennå, men det er vel snart på tide å tenke på hva som skal med! Kjøpte morgenkåpe her om dagen, for det hadde jeg ikke fra før.. Hva slags snacks har man med seg? Kjeks?? Nøtter? Er førstegangs, og ser at flere anbefaler snacks, men ikke HVA...
ChellBell - har født! Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Jeg er i uke 30 og har begynt å pakke i dag. Bestemte meg for det i dag tidlig da jeg våknet etter en forferdelig natt. Masse magesmerter og null søvn. Jeg ble skikkelig engstelig og tenkte at hvis hun lille her har tenkt å komme før tiden så skal jeg være forbedret!! - Spesielt etter å ha lest det Sivert skriver over her, så gjør jeg det nå! Babyklærne jeg skal ha med på sykehuset er ikke vasket så jeg det holder jeg på med nå. I skrivende stund koker vannet slik at jeg får sterilisert tåteflasker og smokker (eh.... skal tingene ligge lenge i kokende vann??). Jeg har kjøpt ny toalettmappe og skaffet reisestørrelse i alle hudproduktene mine. Resten bruker jeg for det meste så det står oppført på en liste som sambo får ta med, hvis ting skulle skje i full fart.
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 skal ihvertfall ha den klar en mnd før. Sist gang kom gutten min en mnd før. Da hadde jeg ingenting klart:(. Kommer gjerne til å pakke den enda tidligere,for eg gleder meg litt til det:)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #15 Skrevet 10. august 2008 Den skal pakkes en mnd før termin kan fort skje at man føder 3 uker før så jeg vil være forberedt. Orker ikke drive å stresse med den baggen rett før vi må dra.
Kjærlighet <3 Skrevet 10. august 2008 #16 Skrevet 10. august 2008 Jeg har pakket ned det viktigste til meg selv og babyen + kamera. Dette gjorde jeg og storesøster i går. Jeg er 38+6 :-) Tenker litt sånn at det ikke er så mye en egentlig trenger rett etter fødselen så så lenge fotoapparatet er med. Et skift til meg selv og toalettsaker+et stort håndkle så jeg får dusjet er det greit. Mannen tar vel med en eksstra t-skjprte denne gangen og. Men han har ikke hatt behov for skift de to forrige gangene jeg har født... Snacks, lesestoff osv har det ikke blitt tid til, så denne gangen orker jeg ikke pakke det:-)
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 10. august 2008 #17 Skrevet 10. august 2008 Tenker sånn at det har litt å si hvor lang reisevei man har til føden også. Og hva fødeavdelingen du skal føde¨på tilbyr. Der jeg fødte sist var alt på avdelinge. Bind til mamman til hele oppholdet, mat og sykehusskjorter etc. Og til babyen var det alt av tøy, bleier, toalettsaker, ammerom og mulighet for lån av brystpumpe, ammeskjell, brystvortekrem osv..... Men svigerinna mi fødte sin første på et annet sykehus og der måtte de tilogmed ha med egne bleier til babyen. Alt! Og da er det vel ekstra betryggende å ha pakket litt i forveien. Kan ikke selv huske at jeg trengte så mye til selve fødselen, foruten fotoapparatet. Og så er det jo kjekt med rent tøy til den etterlengta dusjen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå