lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Vi kom altså fram til Sjervøy i går kveld. Lillemor begynte å klage på vondt i magen når vi hadde kjørt kun 2 mil, klaget jevnt hele veien. Stoppet med jevne mellomrom, og hun sov et par timer. 3 minutter før vi kom fram til Dolly dimples i Alta spydde hun, måtte stoppe og skifte alt. Etter stoppet i Alta gikk resten av turen rimelig greit bortsett fra at hun sa hele tiden at hun skulle spy, så vi måtte stoppe. Stoppet ikke så veldig ofte da. Gikk greit når vi var på et vei stykke med veg arbeid, og mye gravemaskiner og lastebiler å se på.' Har kjøpt DVD spiller til bilen som til å begynne med virket som en veldig bra innvestering,siden lillemor akkurat har begynnt å interessere seg for litt filmer, særlig elias. men etterhvert kanskje ikke var det alikevel ,fant ut at lillemor jo blir mer kvalm når hun ikke følger med på veien. Og eldstemann maser ustoppelig når vi ikke er i bilen om å få bil nøkklene og få gå i bilen og se film. Noe han ikke har fått lov til, og ikke kommer til å få lov til. Men nå blir det jo ikke så mye kjøring mer før vi skal hjem igjen, men da kjører vi på natta mens ungene sover. Er greiest det har vi erfart tidligere. Da kjører vi direkte hjem fra Tromsø, gjennom finland. Nå blir det bare sånn småkjøring på et par-tre timer. Har ikke sett noe til finværet ennå, men det kommer vel når vi kommer lengre sør.
Mille** Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Usj da, lite morro når ungene blir bilsyke. Hadde dere gitt de reisesyketbl.? Håper resten av kjøringen går bedre. )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Så koselig å høre oppdatering:) Dumt at hun skulle bli reisesyk. Husker dette som ett mareritt fra jeg selv var liten. Jeg spydde jevnt og trutt alltid når vi kjørte i bil.. Det hjalp veldig når jeg fikk sitte å se ut. Dette var jo før det fantes barneseter, så mor hadde med seg puter og/ eller tepper som jeg satt på. Hjelper også med pauser, mat, ikke kvalmende fet mat, og frisk luft. Håper det går bedre på kjøringen videre. Og at dere får fint vær:)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 Nei, hadde ikke gitt henne reisesyketablett. Kan jo være en medvirkende årsak også at vi var innom et bursdagsselskap og fikk litt kake før vi startet, og at vi kjørte på så og si tom mage, det kommer ikke til å gjenta seg. Har noen erfaring med ingefær i noen form som kvalmestillende til barn tro? Hun spydde i fjord også på ometrent samme plass, da hadde vi ikke spist kake på forhånd. Var forøvrig på båt tur i går kveld. Det syntes ungene var gøy, de dorget lina og fikk fisk begge 2. Sei, så nå venter vi bare på at middagen skal bli ferdig (fersk sei med poteter og råkost). Var ikke hjemme før kl 22, da var det bare å putte lillemor rett i seng, hun sovnet før jeg var ferdig å synge til henne. Sov til kl 9.30 i morges. Det var deilig. Eldstemann overnattet hos samboers onkel med et barn som er litt yngre enn han, han våkner alltid tidlig uansett når han legger seg.
boble <3 Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Åh så kos med en oppdattering:0) Måtte bare le litt av beskrivelsen din av dvd spilleren, er det ikke typisk? At ikke det fungerer for begge to tenker jeg. Håper resten av ferien blir kjempe fin0)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Hehe, ja, sannt;) I dag regner det her, og er det ikke typisk at alle er på jobb på formiddagen, slik at vi har ingenting å gjøre nå. Vi gikk jo i alle butikkene her i går. Er på Sjervøy Tenkte vi skulle kjøre en tur til Reisa (Nordreisa), men fannt ut at de butikkene de har der har vi jo hjemme også, og de vi kunne besøkt der er ikke ferdig på jobb før kl 16.00, og da får vi jo ikke tid til å dra på besøk til noen andre i ettermiddag. (tar i underkant av 1 time å kjøre dit) I morgen ettermiddag skal vi ut og spise, meksikansk buffet. På torsdags morgen kjører vi til Tromsø for å ta fly videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå