Gå til innhold

Amming og pumpe->flaske(Samme som 3.trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tenkt noe annet enn at når jeg får barn så skulle jeg amme. Men nå har jeg begynt å tenke at det hadde vært fint om pappaen også kan ta en del av matingen.

Er det noen som har noen planer eller tanker eller erfaringer om å pumpe morsmelk og gi flaske? Elller både amme og gi morsmelk på flaske om hverandre? Så sant alt er som det skal med meg og ungen vil jeg jo helst gi morsmelk, men dette naken hud-kroppskkontaktelementet kan jo pleies andre tider enn bare mor-barn under amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde fått igang ammingen ordentlig sist så pumpet jeg litt sånn at pappan fikk gi et måltid hver kveld også :) Han syntes det var kjempe kos og snuppa hadde ingenting imot å få maten av pappan om kvelden.

Vi kommer nok til å gjøre det på samme måte denne gangen også. Greit at barnet blir vandt til flaske også sånn at man ikke får noen problemer når man plutselig trenger barnevakt ;)

Men det er greit å få igang ammingen ordentlig først.

Skrevet

Jeg pumpet enormt mye siste gangen slik at pappa kunne gi flaske, men det gjorde han ikke. Kastet utrolig mange liter med (frosne) morsmelk da jenta vår ble 1 år gammel.

Da jenta ble født, var mamma på besøk og hun ga flaske noen ganger, men siden jeg hadde skikkelig problemer med å få i gang amming, var det sjelden hun gjorde det slik at ikke ammingen ble enda vanskeligere.

Skal prøve igjen denne gangen, i tilfelle pappa eller storesøster har lyst å gi flaske en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...