Gå til innhold

"flytte inn" på føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jo ha med oss en del... "fødebagen" er en 30liters ryggsekk, helt fullstappa, men så skal vi ha med fotobagen(og den er ikke liten) + stativ + sambo vil ha med pc... - ergo vil det se ut som vi kommer til å flytte inn på føden :-S

-Normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar ikke med stativet til kameraet mitt da, men jeg har en sånn liten trillekoffert (hanbagasje str) pluss fotobagen min, så vil jeg nok ha med meg laptopen ja, men den får jeg jo plssert i kofferten.

Så du er nok ikke alene om å se innflytta ut hehe

Skrevet

Tror det er ganske vanlig. Jeg har bare begynt å pakke i hodet mitt, og tror kanskje jeg må kjøpe meg en ny bag. Tror neppe weekendbagen er stor nok...

Skrevet

oj, hvor mye er det du skal ha med deg? jeg har bare pakket undertøy, en joggbukse, en olabukse, 3 topper, en genser og skift til gubben i tilfelle jeg spyr eller noe sånt på han, hehe....

og toalettsaker + sandaler da...... og klær til baby!

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor langt det er til sykehuset.. Hadde jeg bodd mange mange mil borte,hadde nok jeg pakket ned endel og lagt mer tid og energi i å pakke denne sykehusbaggen,men jeg har ikke tenkt noe særlig på det i det hele tatt,sikkert fordi vi bor 10 min å kjøre fra sykehuset,og om jeg da må dra i hui og hast,så kan samboer dra hjem igjen og hente ting som evet. ble glemt igjen. :)

Skrevet

NormaJean *FØDEKLAR*, jeg har ikke mer enn det i sekken jeg heller (har litt undertøy, en joggbukse, 3 topper, en t-shorte og 1sett undertøy til sambo + en whiskey flaske til far) Men en sånn ryggsekk rommer ikke mer, .fyller den jo når jeg skal på vanlig trening. -Men kanskje jeg skal ta en større bag, så får jeg plass til laptop'en og ev. kamera utstyret oppi der.

- Sambo bruker fotostativet til "alt" av bilder, så "må" nok være med. Og han "må" jo ha 3objektiver og videokamera... -Er egentlig enig med det da, trenger det nok ikke under selve fødsel da, men det er jo kjekt å få bra bilder av timene/dagene etterpå...

Skrevet

Men jammen tar ting plass også da.. løfta på min idag, og er glad jeg har bag med trillefunksjon,for den var vanvittig heavy altså... Har klær til meg og den lille, toalettveske, bind og ammeinnlegg.. ellers mangler litt innhold som bok, kamera + diverse småting.. Så jeg har litt sånn feriefølelse pga bagen jeg altså.. (og jeg kan se bort til sykehuset faktisk.. hehe)

Skrevet

Min bag er også fullstappa. Og til babyen har jeg pakka i stelleveska, så slipper jeg å drasse den med inn på fødestua. Så bagen til pappa og bagen til vesla kan ligge i bilen til vi flyttes over på barselhotellet.

Har pakka:

undertøy

sokker

ammebh

kosedress

tre ammetopper

ekstra bukse

morgenkåpe

slippers

toalettpapir (tilfelle det er like ille på Ullevål som Ahus)

ammeinnlegg

toalettsaker

sminke

bok

lader + mobil

helsekortet

notatbok + penn

skal ha med hårføner også hvis jeg finner

Babybagen:

klær til vesla

helseteppe

hentesett

kjøredress

Pappabagen:

foreløpig tom, men har laget en liste til han ;) Han skal ha med alt av fotoutstyr og pc.

bind og bleier får vi der, og hvis jeg trenger mer er det Kiwi på området som er åpen fra 7-23. :)

Skrevet

makko: mannen din høres ganske lik ut som samboeren min;) han er veldig glad i å ta bilder, og har egentlig lyst til å ta med seg kameraet med alle linsene og stativ og ja gudene vet hva. han har slike ekstra blitzer også.....

jeg har nå sagt at det får holde med bare kameraet. tipper at han ikke får tatt så mange bilder uansett.... noen ganger så lurer jeg på hva det er med menn og utstyrsdilla......

Skrevet

Skrekkblanda fryd *HØYGRAVID*, dette var litt av en liste....

- NormaJean, skjønner jo utstyrsdilla helt jeg... - Må nok innrømme at halvparten i den store fotobagen er innkjøpt av meg. Artig med gode bilder da, så jeg vil egentlig ikke ta ut noe av fotobagen (da blir det ev. videokamera, men da blir pappa'n min VELDIG skuffa)...

Tror jeg skal gå å finne store baggen min å pakke alt oppi der, så kan sambo'n iallefall greie å bære alt inn aleine ;-)

Skrevet

jaja jeg har selv kamera med 2 objektiv til jeg, og har med ekstra blitz siden blitzen på kameraet gjør bildene så lyse ;)

Men jeg gidder ikke ta med stativ da (glad i å ta bilder jeg også)

Men min samboer er likedan da..vi har hver vårt speilrefleks hehe. Men han har bedre objektiv enn meg da :S mulig jeg knapper hans sitt objektiv hihi

Skrevet

Hehe, ja det ser kanskje litt voldsomt ut. Men jeg synes det er greit å ha med litt greier, er jo stort sett bare klær og toalettsaker. Har faktisk pakket etter tips fra ei venninne som fødte på samme sted for noen uker siden.

Skrevet

Pia79 venter Mille #Fødeklar# hehe nei, kjører forbi sykehuset hver dag på vei til jobb, både jeg og gubben.

Da har jeg pakket i større bag, fikk plass til fotobagen og pc oppi denne så da blir det et kolli om ikke annet. Så får vi se om stativet blir med i første omgang....

Skrevet

Her får vi ikke ammeinnlegg på føden. Ikke nettingtruser heller

Ha ha som jeg kjempet for en nettingtruse før fødselen (var innlagt) de posjonerte ut med omhu de trusene ha ha

Jeg bor så nære sykehuset at jeg skal bare ha med meg det jeg trenger sånn under fødsel så får pappaen ta med mer etterhvert

Sist så det i alle fall ut som om jeg flyttet UT av barsel. Jeg ankom sykehuset rett fra ferie så jeg hadde med en sekk med noe klær. Så møtte mannen min meg på sykehuset med en hujoghast pakket bag med ymse ting i

Senere måtte han hjem å suplere så den tredje bag dukket opp samt at jeg skaffet meg en del lesestoff underveis (ble en uke på sykehus)

Så da vi dro var det det flyttelasset som skulle med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...