Gå til innhold

Dere som har unger over 2 år... ang febermåling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags termometer bruker dere og hvor måler dere? Vi kjøpte øretermometer etterhvert som snuppa ble litt eldre og IKKE vil måle bak, men jeg får tydeligvis ikke til å bruke det da vi får helt feil målinger (feks måling i øret viser 35 grader, mens måling med vanlig (men saktemålende) termometer under armen viste nærmere 39). Hva bruker dere og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd litt forskjellig, men er kun rektum som funker her.....dessverre. Nå er det svært sjeldent jeg gidder å måle for ungene hyler så sinsykt:(

Skrevet

Guten vår er snart 3 og vi måler tempen i baken. Har kjøpt eit gult og kvitt termometer på apoteket og det måler bokstavelig talt på 5 sekund. Guten vår likar det ikkje, men det går greitt viss han får trykke på knappen, og så teller vi til fem - og då er vi ferdig.

Skrevet

Vi bruker øretermometer, og den har vist riktig temp. Vi har en braun, med "barnepropper", slik at de kommer langt nok inn i øret..

Skrevet

Vi måler i stumpen, jeg stoler rett og slett ikke på noe annet :-S

Min kjære skulle være grei å ikke vekke snuppert en gang og målte bare under armen hennes, da viste den 38 (litt under). Jeg kjente på pannen hennes at hun hadde mer feber enn det så jeg målte i stumpen likevel og da hadde hun nesten 40 i feber!

Men nå synes ikke frøkna her at det gjør så mye å måle i stumpen heller da :) hun ligger stort sett rolig og tempen bruker bare 3 sekunder før den er ferdig.

Skrevet

Vi har en Braun øretermometer og det funker kjempefint=) Om feberen blir veldig høy, bruker vi rumpetermometeret siden det er det helt helt presise da, men ellers bruker vi bare øretermometeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...