Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Var innom et senter igår med gutten min på snart 4 år. På lekerommet der var det bare noen få barn. Merket meg han ene for han var høyt og lavt med mye lyd ( ca 5-6 år) Jeg satt å leste litt men holdt et øye på gutten min gjevnlig. Han kom bort til meg å pekte på det urolige barnet og sa han skubbet til en liten gutt. Jeg svarte at foreldre fikk hjelpe dem. Leste litt videre. Så ser jeg pappaen til den lille gutten går bort til pappaen til denne gutten. Han spør høyt om han har tenkt å irettesette ham for hva han holder på med eller om han skal ordne det selv. Uff det ble bare flaut. Denne pappaen visste ikke hva i hulende han skulle gjøre, sa bare : nå må du være snill gutt. Æææ - barnet så ikke på ham engang ! Han styrte så fælt på der inne at vi andre pakket sammen unger og pikk pakk og gikk tilslutt. Dette syns jeg var syltynt , hvis du ikke har bedre kustus på avkommet så får du holde dem hjemme syns nå jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Trenger ikke være annet enn at barnet har adhd. Har en sånn gutt, og jeg sluttet å ta han med meg på sånne steder pga sånne opplevelser. Jeg har gjort alt i min makt til å oppdra han godt. Men han boblet over som om han skulle ha 14 kropper inni sin egen. Nå tar han medisiner, er blitt 10 år, og det går mye,mye bedre =o)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Tror at 90 prosent av disse adhd barna kun mangler litt skikkelig oppdragelse. En gjeng egoistiske drittsekker er hva vi oppdrar. På tide å stramme inn tøylene.
Northernlights Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Anonym over her: Du kan få komme og bo hos meg ei uke, gratis kost og losji, mens du forteller meg hva jeg gjør galt i oppdragelsen til nummer 5. Han er en av "disse adhd barna".
trillemamma Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Northern Ikke føl deg truffet, det er bare en kommentar til det du sa over her. Det er et faktum at det finnes adhd-barn som fint kan klare seg uten medisiner. Jeg har f.eks. en nevø som fint kunne klart seg uten medisiner, men det betyr også at gutten mister diagnosen sin, noe som igjen fører til at moren mister en rekke stønader og at hun må begynne i jobb. Kostholdet har jo også sitt å si, kutt ned på søtt og server barnet skikkelig mat, inkludert omega-3. For å si det mildt, jeg er lettere fortvilet over min søster sin behandling av sønnen sin. Håper virkelig ikke hun representerer den gjennomsnitlige oppdragelse av adhd-barn. Da er det veldig mange som har feil diagnose.
trebarnsmor Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 En tenåring med ADHD har en gang sagt, at å ha ADHD er som å ha 13 TV-kanaler i hodet samtidig, og ikke finne fjernkontrollen. Tror kanskje at de som ikke har ADHD selv/ikke har ADHD-barn skal la være å kritisere før de har kjent på kroppen hvordan det er... Men det var min mening....
Cat.68 Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Neimen kjære vene da, man mister da ikke diagnosen fordi om man ikke bruker medisin på ad/hd, for noe tull. Er da mange barn /voksne som av en eller annen grunn ikke kan bruke medisinene som er.
~~DoraDora~~ Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Kanskje de rolige og veloppdragne barna etterhvert også må lære seg at ikke alle er som dem. Men at ute i den store verden er det mennesker som kommer fra forskjellige kår, mennesker som er rolige, beskjedne, aktive, slemme, sure, snille osv. Eller skal de lære at bare de rolige og snille får gå ute? Resten bør bures inne? Hilsen ei mor som har vært heldig med alle sine tre barn...i hvertfall hittil. Hvem vet om de også en dag snur litt på oppførselen? Jeg vet om flere foreldre som har sittet i glasshus og kastet stein. Plutselig har tenåringet tatt helt av...enda han/hun var så rolig og sjenert som liten...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Må bare få si at slik HI legger det frem virker ikke dette som et ADHD barn, men heller som en far som kanskje ikke har barnet sitt så mye og i alle fall ikke vet hvordan han skal irettesette barnet. Det er mange som syntes det er ubehagelig å irettesette barnet sitt forran andre, spesiellt når det ikke er en oppgave de har til dagen. Ikke alle "umulige" barn har ADHD...Non ganger kan man tillate seg å kritisere oppdagelsen foreldre gir, ikke bare unnskylde alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå