Gå til innhold

Hvor går grensen for utroskap i din verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig innlegg hvor det handler om utroskap. Er utroskap å flørte med en annen enn partneren? Å danse, å kysse, sende sms, mail osv...?

Å ha sex med en annen en sier seg selv for de fleste, ja det er utroskap.

Jeg kjenner mange, ikke bare yngre, men også modne jenter som stadig har kontakt med eksene sine, og de har en flørtende tone seg imellom, jeg ser arbeidskolleger som er gift og som daglig flørter med kollegaer. Hvor går grensen din for hva som er akseptabelt eller ei?

Personlig tror jeg det blir vel naivt å gå rundt i en rosa sky og tro at din partner aldri har flørtet med en annen dame. Er vi ikke alle mottagelige for litt oppmerksomhet da?

Og når man er småbarnsforeldre så bruker jo ofte vi jenter litt vel mye tid i hjemmet og på barna og glemmer kanskje kjæresten oppi det hele? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroskap er alt noen gjør med det motsatte kjønn i det skjulte for meg. Skriftlig, psykisk, fysisk, what ever.

Skrevet

Flørting ser jeg ikke på som utroskap. I noen tilfeller kan flørting være sunt, så lenge en ikke går lenger.

Skrevet

jeg har "tilgitt" utroskap flere ganger, og tror jeg godt kunne levd i et åpent forhold. men jeg hadde ikke taklet om han hadde hatt flere kjærester en meg

Skrevet

Tolerer at min flørter,danser med andre.Har han vært på fest/byn og snakket med en annen dame så er det grei at han gir en suss på kinnet og en klem..

Skrevet

Jeg ser ikke på noe av det som skjer før et kyss på munnen som direkte utroskap, men det er jo veldig masse før det som ikke er greit selv om jeg ikke vil kalle det utroskap.

Skrevet

den dagen dere selv har vært oppi det - kan dere utrykke dere hva utroskap for dere er. Det er og såre den dere er glad i og nesten ødelegger et ekteskap som har vart i mange år. Dere flytter fra hverandre , men finner ut at dere må møtes og snakke ut og tilslutt står dere og hyler og griner omhverandre. Ingen av dere har lyst til og kaste bort livet ,men tenker at dette skal vi klare. Selger huset og flytter til en annen by. Og får en ny start.............sammen er dere sterke og elsker hverandre enda mere .....

Skrevet

Jeg godtar flørting, dansing og sånne uskyldige ting. Kyssing og sex ser jeg på som utroskap, samt det å sende flørtete sms med andre jenter osv...

Skrevet

Tror faktisk det er ganske mange som har opplevd det selv. Og som du hEltpåtryne sier, først da vet hvordan man ser på det og takler det. Dette er individuelt, for noen har større terskel for hva de aksepterer enn andre.

Skrevet

Snakke er greit,men hvofor skal mannen min kysse,gi klemmer eller noe verre med en annen dame?

Jeg har blitt bedratt,og jeg tålte alt for mye :(

Så min grense er litt mere innsnevret nå,haha,stakkars den mannen jeg (forhåpentligvis) treffer :o)

Nei for intim snakk,klem og kyss er utroskap-og selvfølgelig sex!

Skrevet

Nå er det vel ikke det du spør om, men det å definere utroskap er vel no man bør gjøre i fellesskap med sin partner. Vi er alle forskjellige, noen kaller flørting utroskap, men dersom begge parter i et forhold synes det er greit, kan man vel ikke kalle dette utroskap lenger?

Så utroskap må vel være å overskride din partners grenser for hva som er akseptabel adferd....

Skrevet

"Uskyldig" flørt har jeg ikke noe problem med, straks det er følelser innvolvert og/eller fysisk kontakt fra kyss og videre er det ikke ok.

Ikke problem å flørte på jobb, men er det plutselig masse flørtende SMS er det ikke ok.

Skrevet

Den dagen jeg gjør noe jeg ikke kan fortelle min kjære anser jeg meg selv som utro. Og den dagen han føler at han må holde noe skjult for meg (som omhandler flirting, klemming, kyssing eller lignende) anser jeg han som utro mot meg.

Jeg hadde ikke nødvendigvis reagert dersom han hadde kysset ei venninne, men dersom han følte at han måtte holde det skjult for meg hadde det vært klart at det ikke bare var et uskyldig kyss.

Skrevet

Når du gjør noe du ikke kan stå for over for kjæresten din, noe du ikke kan fortelle.

Skrevet

Det er intr å lese hva dere legger i å være utro. Jeg er veldig enig med mange av dere:-)

Den dagen man føler at man må skjule det for kjæresten sin, da har det nok rett og slett gått for langt!

Skrevet

Grensa går ved kyssing og klining...da er det rett ut..hadde fått ett forhold der eg alltid hadde frykta det verste.Å gi vennepar ett kyss på kinnet er noe annet..men når det gjelder damer så stoler eg lite på de uansett.Har hatt veninner tidligere som plutselig prøver seg...har og opplevd utroskap og det er jevlig vondt!!!!

Skrevet

Det du ikke tør gjøre foran øynene på partneren din, er ren utroskap.

Skrevet

Det man ikke kan fortelle partneren om/vet at partneren ville synes var ugreit, kan fort defineres som utroskap. Selvsagt forutsatt at man er i et forhold hvor man (implisitt) har lovet noen form for troskap.

Jeg synes på ingen måte det sier seg selv at sex er utroskap.

Skrevet

Pila - "Jeg synes på ingen måte det sier seg selv at sex er utroskap." - dette er uvanlig å lese her inne - kan du utdype hva du mener med det? :-)

Skrevet

At det er opp til partene i et forhold å definere hva de anser som utroskap. Om de synes det går helt fint å ha et troskapsbasert forhold uten å være seksuelt eksklusive for hverandre, så vil det ikke være utroskap om de ikke er seksuelt eksklusive.

Jeg har inntrykk av at de parene hvor begge parter finner dette fullstendig uproblematisk er ganske sjeldne, men de forekommer så absolutt.

Skrevet

Takk, da er jeg med på tankegangen din. :-)

Skrevet

Alt jeg ikke kunne tenke meg å gjøre med en annen person når samboer er i nærheten. Det være seg hva man sier, gjør eller gir utrykk for i form av kroppsspråk osv. Det gjelder selvfølgelig andre veien også.

Alt som ikke føles riktig, er utroskap for min del.

Jeg aksepterer uten problem at samboer får klem, kyss på kinnet, eller snakker med andre kvinner. Skulle bare mangle.

Men når ting blir intimt, eller det er snakk om følelser for en annen, så er jeg ikke enig lenger. Der går grensen.

Skrevet

For meg går grensen med å kysse og videre (altså sex) og hadde aldri tollerert det. Som flinkekjerringa sier, det som holdes skjult!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...