Gå til innhold

halsbrann

Bamse&baby+spire*fødeklar*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal nå.. Har slitt med konstant halsbrann i noen dager(og netter!) nå. får nesten ikke sove pga d. Før hjalp d med samarin. Synes ikke d hjelper særlig nå. Har også Gaviscon tyggetabletter. Disse får magen min til å velte seg bare jeg tenker på å ta de. Og ikke hjalp d noe særlig sist jeg prøvde å ta en.Har også prøvd å drikke melk, uten særlig effekt..

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

jeg slitter også med halsbrann, og synest at nyco fruktsalt fungerer veldig bra, og å sove på venstre siden om natta.

lykke til ;-)

Skrevet

jordmoren min anbefaler å knaske mandler.....

Skrevet

Føler med deg, har vært veldig plaget med halsbrann selv de siste 9 ukene og er helt forferdelig når det står på som værst. (ble litt bedre da magen sank heldigvis.)

Det som hjelper for meg er å knaske mandler, lovehearts og nyco. Ellers har jeg måtte holde meg helt borte fra koffein, loff/hvete produkter og syrlige frukter. Ble ikke helt kvitt halsbrannen, men det hjelp betraktelig.

Skrevet

tusen takk for tips!:) hvordan fungerer nyco? hvor dan skal d tas liksom? har aldri vært borti d før:$

Skrevet

Off halsbrann er forferdelig!!! jeg satt med tårer i øyene når jeg fløy til barcelona, d var så grusomt!!! Spurte om å få litt melk, men den var varm så den gikk ikke ned=(

Men jeg ringte hjem til legen min og ble anbefalt mandler, men da er d viktig å kverne dem godt i munnen før du svelger dem. De legger seg som et lag på lokket=)

ellers har jeg funnet vidunder miksen...... Helsekosten har noen peppermynte tabletter som heter Frutin, de tar jeg om kvelden siden d ikke er noe godt med mandler etter tannpussen. De smaker faktisk ganske godt=)

Skrevet

Gaviscon MIXTUR funker for meg. Jeg brekker meg både av det og tablettene, men mixturen går lettere ned heldigvis. Syns ikke melk, banan eller mandler funker i det hele tatt..

Skrevet

Jeg ville prøvd LOVEHEARTS. Det var det eneste som fungerte for meg!!

Skrevet

Jeg bruker Novaluzid tyggetabletter, og det funker bra for meg.. ellers kan det også hjelpe litt med tyggegummi :)

Skrevet

Nyco fruktsalt er pulver som løses opp i litt vann, det skal drikkes mens det bobbler, smaker ikke vondt, men det er litt rart siden det bobbler sånn.

det får deg til å rape, og dermed blir du kvitt halsbrannen.

du finner ut selv etter hvert hvor mye du må ta før det funker på deg, hos meg tar jeg dobbel dose, hver kveld før jeg legger meg , og det hender jeg må ta litt om dagen også.

men det er helt ufarlig å bruke

. og får iallefall ikke plager om natta.

Skrevet

Jeg har faktisk hørt fra en lege at melk gir motsatt virkning. Ved å tilføre med base som melk er, produseres det automatisk mere syre..

Men, nå er ikke jeg en fagperson, så skal ikke sverge på at dette er riktig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...