Gå til innhold

Si det eller ikke si det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært sammen i 9 år og gift i 4 av dem, og for en stund siden endte jeg med å kysse en fyr i fylla, som ikke betyr noen ting for meg, men som rett og slett bare var en fylletabbe. Nå har jeg selvfølgelig dritdårlig samvittighet og føler at jeg bør være ærlig å si det til ham, men på en annen side er det kanskje ikke rettferdig at min mann skal lide for min dårlige samvittighet? Jeg har ingen planer om å gjøre dette igjen, og jeg vet at han ikke vil forlate meg for et kyss, men det kommer jo til å gjøre vondt for ham hvis jeg sier noe... What to do? Frykten er jo selvfølgelig at mannen min kan få høre det av noen andre, som tilfeldigvis har sett det, men jeg tviler på at det skjer, det er bare min egen paranoia tro jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ville ha sagt det.

Skrevet

Ville ikke sagt noe, dette synes jeg ikke er noen alvorlig tabbe egentlig selv om den ikke var pen heller. Jeg har da til og med klart å kysse venninner i fylla en gang og med tanke på at jeg sikker er en av få jenter som faktisk ikke tenner på å se og lese om jentesex i det hele tatt sier det vel litt om hvor lite et slikt kyss kan bety ;-) Hadde vært råklining osv hadde det vært noe annet, men et lite kyss eller to? Hold det for deg selv du.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt det, siden det ikke betyr noenting. Prisen for at du skal lette din dårlige samvittighet kan være høy, du kommer jo mest sannsynlig til å såre mannen din.

Skrevet

Om du vil være superegoistisk så forteller du det. Han blir såret og du letter din dårlige samvittighet.

Eier du litt skam i livet så skåner du mannen din for dette. Og du er jo klar på at du aldri vil gjøre det igjen (imponerende å vite dette på forhånd forøvrig;-).

Om kysset var uskyldig og resultat av fyll, så slutt å drikk deg så snydens kanskje;-)

Skrevet

Jeg tenker jo at jeg bør holde kjeft, selv om hver eneste lille nerve i kroppen skriker at jeg skal si det... Det er vel bare den dårlige samvittigheten som snakker. Det er jo 3 unger inne i bildet her også, og selv om jeg med ganske stor sikkerhet kan si at han ikke kommer til å gå fra meg på grunn av dette, vil jeg ikke at han skal gå rundt å tro at han kke kan stole på meg heller for det vil jo i den store sammenhengen ødelegge forholdet vårt.

Skrevet

Jeg synes ikke det er å være egoistisk å fortelle det. Det er å være ærlig med partneren sin. Hadde ikke du ville ha vist det om mannen din hadde kysset ei annen dame? Det sies at sannheten kommer alltid for en dag, og jeg ville ha sagt det selv, bedre det enn at han får høre det fra andre. Han blir nok såret og sint, men som du elv sier vil du ikke gjøre det igjen.

Signerer forøvrig Attpåklattens siste linje..:)

Skrevet

Men vi legge til at jeg synes ikke det er krise om du ikke forteller det...

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke sagt det. Og jeg ville ikke vite det heller hvis mannen hadde gjort det..... så sant ikke en eller annen luring uansett ville fortalt meg det da. Så hvis ingen vet og føler for å dele dette med mannen din ville jeg hodt munn.

Skrevet

ville ikke sagt det - et uskyldig kyss trenger ikke være grunnen til at et godt forhold evt går i oppløsning...

synes ikke du skal såre mannen din for å lette egen samvittighet

Skrevet

Det er egoistisk fordi man da legger byrden over på partneren sin istedetfor å bære dårlig samvittighet alene.

Har sett tilfeller av slikt tidligere hvor den "skyldige" parten bare MÅ lette hjertet sitt til partneren og hvor det faktisk har endt med skilsmisse. Selvfølgelig ikke bare pga et kyss, men flere omstendigheter, men hvor kyssehistorien veltet lasset og satte igang mange følelser....

Er det verdt det, bare for å lette sin egen dårlige samvittighet spør jeg da. For å være ærlig trenger ikke alltid være positivt når du faktisk sårer partneren din istedet for å skåne ham.

Skrevet

jeg syntes det mest reale er å si det til han.

du får stå for det du har gjort,og det er bedre han hører det av deg enn av andre.

du sier at du ikke vil at han skal slutte å stole på deg,men klarer du å stole på deg selv etter en situasjon som dette??jeg personlig hadde sluttet å drikke så mye at jeg mister selvkontrollen.

noen sier du ikke skal si noe,fordi det ikke betydde noe...hæ tenker jeg da.så hvis partneren deres har vært utro,og det ikke betydde noen ting for han,så trenger han ikke si det??

hva er det for en slags mentalitet da??

jeg er klar over at dette dreier seg om et lite kyss,men poenget er at man bør være 100 prosent ærlige ovenfor hverandre.

skaden blir værre om du holder tett,og har finner det ut allikevel.

håper du finner ut av dette,ingen heldig situasjon for deg .

lykke til !!!

klem fra meg

Skrevet

Nå har gått et par runder med meg selv, og har funnet ut at jeg får lide i stillhet. Mulig at han har "rett" til å vite det, men vi har vært sammen i 9 år og har vært gjennom flere bøyger av forskjellig natur og vurderer at dette er en ting jeg har gjort, som jeg derfor får ta på min kvote. Hvis det mot formodning skulle komme frem en dag, så får jeg ta det da.

Skrevet

Som mannen min sier

"Av åpenhet og ærlighet bygger man kjærlighet"

Skrevet

jeg ville ikke ønsket og ha vist det om det var jeg som var din mann, men jeg ville ikke ønsket å ha vist det om du hadde pult på han heller

Skrevet

Jeg ville forskånet min kjære fra å høre om slike fadeser!

Hvis dette gjentar seg, eller du har følelser for andre enn mannen din derimot, synes jeg saken er en helt annen!

Du tabbet deg ut, ikke la dette gå ut over de andre i familien!

Dette er i alle fall hva jeg hadde ønsket dersom min bedre halvdel hadde gjort noe slikt. En fylletabbe... ikke si noe, flere fylletabber; ut med det, med de konsekvenser det måtte få...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...