klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hvilke baby klær pakker dere i sykehus bagen??? tar dere dobbelt sett i str 50/56? Synes det er litt vanskelig å bestemme seg. Må vel ha en slags dress å ha utenpå men den kan jeg jo ikke kjøpe i begge str.... hmmm..hva gjør dere???
shari_z Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Har egentlig ikke tenkt så langt. Det jeg tror jeg gjør er å se hvordan været er - og hvor stor babyen er - da babyen kommer og så få mannen min eller mammaen min til å ta med noe hjemmefra når vi skal hjem. Men jeg bor ikke mer enn 10 minutter fra sykehuset heller. Skjønner at dette blir litt vanskelig hvis noen har lang reise.
☆Mathilde Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Er vel greit å pakke ned i str 56 i hvert fall. sjeldent noen har behov for å bruke str 50 vet jeg. Pakk ned langarmet body, fleece-bukse og genser, en kjøredress og teppe. Det holder nok lenge. =) Skulle det plutselig bli veldig kaldt på hjemreisen kan du regne med at du får en drøss med gaver på sykehuset. Og det er jo bare å be en slektning eller noe om å ta med noe varmere. Men kan ikke skjønne vi skal få bruk for det. Det viktigste er jo å tenke på hvordan du selv føler kulden/varmen på kroppen. Er det kaldt for deg er det kaldt for baby og omvendt. Husk at nyfødte lett blir overopphetet så for mye klær er nok ikke bra det heller. Bare de blir skjermet for vind osv. HUSK en lue da.
Sina med Sprellings Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Tar med litt 50 og 56 på sykehuset, har fått så mye brukt i str 50, så jeg håper vi får bruk for litt av det! Ellers tenkte jeg å ha en hjemmestrikket hentedress i ull med lue på vei hjem. Pappaen får kjøre oss fra dør til dør, så da tenkte jeg bare legge en dyne over henne i bilsetet de korte stundene vi er ute:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg synes det virker som ganske mange som har hatt behov for str 50 i begynnelsen jeg, selv de med babyer oppimot 4kg, så jeg har kjøpt inn noen få sett (bodyer, sparkebukser, gensere etc) både i bomull og ull for sikkerhets skyld. Har kjøpt en tykk og god ytterdress i str 56, tenker som så at det ikke gjør noe om ytterklærne er litt store i begynnelsen, så lenge klærne innefor sitter godt (",) Kommer til å ta med et hentesett i 50 og et i 56, så får utetemperaturen avgjøre hvor mye jeg har på under ytterdressen (",) Tar også med et par bodyer og bukser i hver str, så får heller pappan ta med flere skift i den "riktige" str når vi ser hva hun passer i. Har ikke lyst til å bruke sykehusklærne på henne, når vi har kjøpt så fine klær (",)
Mrs. Bouquet Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Jeg skal ta med en fleecedress i str. 56 til hjemreisen. Ellers pakker jeg nok dobbelt sett med body, joggebukse eller sparkebukse, kommer lit ann på hvordan klærne er i størrelse også. . Hadde brukt for str. 50 sist til huns om var 3900 gram og 52 cm. Str. 56 var i største laget syns jeg. Tar ogås med litt forskjellige luer for det er veldig vanskelig å vite hva som passer perfekt. Noen av det vi hadde var i str. 50/56 og passet perfekt
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Denne gangen ønsker jeg å bruke egne klær på sykehuset,så pakker ned noen bodyer og sparkebukser i str 50. ( av erfaring passer str 50 perfekt; fødte 8 dager over termin forrige gang og poden var 51 cm og 3690g. str56 ble altfor stort) . Kjøredress kjøper jeg i str 56. Pakker også helseteppe og en lue. stellebag med bleier,gulpekluter osv. er greit å ha med,spesielt for oss som bor 2,5 t unna sykehuset.
Lilje74 Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Jeg vet vi får noen klær som er i den minste størrelsen. Tar dem selvsagt med for å få nyttet dem den korte tiden før han vokser ut av dem (hvis de passer, men det tror jeg de gjør)... Ellers tar jeg sikkert også med et ekstra sett i str. 56 - selv om mannen min kan komme med ekstraforsyninger senere... så det er jo ikke noen krise. Greit å bruke sykehusklærne på sykehuset synes jeg. De blir jo vasket strøket for oss og man trenger ikke tenke mer på den saken... Ellers må jeg si det var kjekt å se en slik tråd for oktoberbarna... JEg har termin i slutten av oktober så fortsatt 11 uker igjen for meg, men det nærmer seg med stormskritt :-)
snart en av hver;) Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 vi har kjøpt et hentesett i str 56.skal vaske og tromle det litt, å håper det passer ok da;) Ellers har jeg nok et pledd med til han når vi skal i bilen.
PrincessElisabeth Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 da jeg fikk prinsessen min i slutten av oktober 2006 så pakket jeg med et "normalt" hentesett. Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å pakke med ullbodyer, og ulltøy rett og slett. Husker hvor liten tulla mi var og hvor redd jeg var for at hun skulle fryse. Vil anbefale alle om å ha med 50 og 56, jeg for mindel tar med 44 også. Jeg var sjokkert over størrelsen på babyen min, liten og nett jente som brukte 44 den første måneden.
PrincessElisabeth Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 angående dress så hadde jeg droppet det og tatt med et godt teppe og en god lue. dressene er som regel klumpete og jeg ville ikke hatt en nyfødt i en dress på hjemturen. Men nå må det nevnes at jeg bor i stavanger hvor vi sjeldent får noe særlig kaldt vær;)
2 gutter og 1 jente Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 ja, de aller fleste nyfødte passer fint i størrelse 50. min forrige lillemann brukte størrelse 50 i 1,5 måneder han. så jeg kommer til å ha med i størrelse 50. regner med det blir en topp og en sparkebukse med et strikkesett utenpå!
piami Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Syntes det er underlig at noen "vet" at det er sjelden man får bruk for str 50.. Vel, venter nr tre og jeg vet at str 56 er alt for stort for mine barn den første mnd. Så jeg tar kun med klær i str 50. Langermet body eller trøye, strømpebukse, sparkebukse (venter gutt-sist hadde jeg med kjole) og lue. ( i flertall da for jeg syntes det er koselig å ha på eget) Har alltid brukt teppe for å lune istedenfor mer klær, men er det kjølig bruker jeg ull. Til hjemreisen en hjemmestrikket arvedress:)
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 Så fint med en slik tråd! Her venter vi vår første, så det varveldig greit å lese hva dere andre tenker å ta med på sykehuset. Jeg har kjøpt mest i str. 56, men litt i str. 50 også. Har blant annet kjøpt en nydelig velourdress (bukse + jakke, hvit med søte små teddybjørner på) i str. 50, som jeg tenkte at babyen skal ha på seg når vi reiser hjem. Håper den passer da. Kommer også til å ta med et godt babyteppe.
☆twinkle twinkle Skrevet 10. august 2008 #15 Skrevet 10. august 2008 har ikke tenkt så masse på dette med sykehusbag/kler ennå men tenker at en varm bobledress i bil blir for mye for oss.har ca 50 min å kjøre hjem og da blir det varmt i bilen (kommer til å sitte baki å følge med jeg da , for å snakke med eldste jenta og) Får to hente sett i ull så dafår jeg se hvilket som er minst og bruke det. Så har jeg et godt teppe rundt ham de få metrene vi er ute og i begynnelsen i bilen.. Men jeg skal finne en god fleece dress , bare ha med litt forskjellig i bagen så får jeg bestemme det der å da .Ellers har jeg kjøpt kler i strs 50 ja ,alle sa at jeg ikke trengte det med nr en men da ente det opp med at hun lå å svømte i 56 når folk skulle komme å se henne, det er jo stas å ha fine kler når noen skal hilse for første gang...men jeg satster mest på ullbodyer og strømpebukser..Føler meg tryggere på at han er temperert da.. Åhh dette var en deilig tråd! Ingen gidder åhøre på desse tankene mine ellers Jeg gleder meg sånn til oktober!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå