Gå til innhold

permisjons spm...kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenky å ta ut 44 uker m 100 % lønn. Har en del ferie uker som eg skal flytte fra i år til neste. Så til sammen blir det ca et år permisjon likevel. Men får vi betalt for de også??Altså ferie ukene? Det blir vel ferie penger i 4 av ukene men har to uker som er flyttet fra år 2008. Har 100% stilling. Også lurte jeg på om jeg kan ta den aller siste uken av permisjonen og flytte den til juletider til neste år?? Altså kan man dele opp permisjonen? I mitt tilfelle blir det bare en uke.... Kjekt å feire hele julen sammen med barna og mannen:) Ellers kan eg jo søke om å ta den 5 ferie uken min for 2009 der... Noen som kan svare??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når eg tenker meg om kan eg bare flytte en av de ferie ukene mine til desember... Veldig greit å putte ferie inni mellom permisjonen fordi da stopper perm opp og blir utsatt:)For de som ikke visste det:)

Skrevet

Du kan stoppe permisjonen din i høst og ta ut årets ferie... -Du må bare si fra på til NAV og arbeidsgiver.

Du kan dele opp permisjonen, og ta det som kalles gradert uttak. DU må bare varsle NAV 4uker i forkant. Men er det ikke lettere å ta ferie jula til neste år? Vi har valgt en pause ved påska til neste år, da skal vi ha litt avspasering pluss litt "bestemorhjelp", dette gjør at vi også kan ha felles ferie samtidig som vi strekker 44uker utover til et helt år. Husk at dere begge ikke kan være i permisjon samtidig.

Ang neste års ferie (og ferien for 2010) er det litt mer komplisert. Barselspermisjon gir nemlig ikke opptjening til feriepenger som vanlig arbeid. -Husker ikke hvor mange uker som teller, men det er lite 12 elno. Ergo får du mindre feriepenger til neste år og i 2010. Men du har likevel krav på ferie... -Jeg er heldig som har en arbeidsgiver som lar oss få fulle feriepenger selvom vi har vært i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...