Gå til innhold

Ny jobb og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere at det er litt dårlig gjort å begynne i ny jobb om en har planer om å bli gravid igjen om kort tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte i ny jobb i mai og har nå blitt gravid, det var ikke planlagt så fort, men har heller ikke dårlig samvittighet. synes ikke man skla si nei til en jobb selv om man ønsker å bli gravid.

Skrevet

Man må jo strengt tatt tjene penger selv om man planlegger å bli gravid :o)

Skrevet

Jeg hadde hatt samme arb.plass i ca et år, da jeg fikk full stilling med fastlønn. En måned etter overgangen til dette ble jeg gravid...ikke helt planlagt kan man si, men veldig velkomment allikevel :o) Det var jo ikke akkurat ønskesituasjon verken for meg eller arb.giver, men det har gått helt fint. Man skal ikke si nei til en jobb fordi man vil bli gravid. Vi er altfor "flinke" til å ha dårlig samvittighet for sånt. FOLK FÅR BARN! Det er vel ingen bombe for noen vel? :o)

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb etter permisjonen min var ferdig i slutten av mai og vi kommer mest trolig til å prøve igjen i des. Da har jeg vært ansatt der i et halvt år...

Føles litt kjipt, men synes ikke at det er feil av meg å bytte jobb av den grunn. Kommer jo forhåpentligvis til å jobbe mest mulig mens jeg er gravid.

I tillegg så bør det vel ikke komme som en stor overraskelse for arbeidsgiver at kvinner som er i faste forhold får barn

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Jeg tenker også litt på dette. Jeg begynte i ny jobb nå på mandag og har planer om å begynne å prøve på nestemann denne mnd. Tror ikke min nye arbeidsgiver blir så veldig overrasket om jeg blir gravid nå. Jeg er gift, over 30 år og har en sønn på 21 mnd... ligger litt i kortene. Dette er noe de helt sikkert har tenkt på før de valgte å ansette meg.

Jeg har ihvertfall ventet med å begynne å prøve til etter at jeg begynte i jobben. Hadde ikke lyst til å møte opp gravid i ny jobb.

Skrevet

Jeg begynner i ny jobb om et par uker og vi holder på å prøve for harde livet å bli gravid. Har ikke dårlig samvittighet for det, men nå har vi prøvd lenge med å bli gravid og ikke fått klaff ennå. Kan ikke sette resten av livet på "vent", bare for en prøver å bli gravid.Arbeidsgiver må regne med at det kan bli noen graviditeter når de ansetter damer i "baby- alder".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...