Happy H Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hei! Noen her som har opplevd å ha svangerskapsforgiftning i ett svangerskap og så få d igjen i neste og? Vet dere evt hvor lenge en bør vente før en evt blir gravid igjen?? Syns det er vanskelig å finne noe info om dette.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 aner ikke, men skal dere prøve på nytt? )
ariel78 Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 jeg har hatt det i begge og kjenner andre som også har det. Man har visstnok litt større sjanse enn andre for å få det igjen, men det mest vanlige er kun første gangen. Vet ikke om det har noe å si med aldersforskjell osv. Man blir gjerne endel ekstra fulgt opp neste gang, ihvertfall ble jeg det..
Happy H Skrevet 10. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2008 fikk beskjed om at eg skulle på kontroller på sykehuset ved et evt nytt svangerskap.. kor lenge ventet du mellom dine to?? ble du sykemeldt tidlig då? eg fikk akutt svangerskapsforgiftning i uke 34, ble satt i gang 3dager etter de oppdaget det, så alt skjedde så fort då. når fikk du det i andre svangerskap?
Happy H Skrevet 10. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2008 hehehe..ingen umiddelbare planer nei, ka m deg?? men eg vil gjerne ha ein til og mannen vil ikkje vente i flere år hvis vi evt ska ha fleir, så derfor eg lurte!!!=)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Jeg fikk med nr 1 og la og vippet litt på grensen med både nr 2 og 3 et par ganger, men det holdt seg heldigvis unna :-) Har man hatt dette er det ca 7% risiko for å få det igjen i senere svngerskap, så du ligger jo bra an til å ikke få det da, men risikoen øker også etter alvorlighetsgraden, har du hatt alvorlig svk.forgiftning er risikoen visst litt større enn dersom du har hatt en lett grad.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 eg vil ha ein til, men det hjelper ikkje når ikkje sambo vil... Så vi får se, eg har ikkje gitt meg heeelt på tanken. Vil ha 2-3 år mellom de neste også i så fall, så det blir uansett ikkje no
Happy H Skrevet 10. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2008 det høres jo veldig bra ut alva:) vet du om nettsider der det står mer om dette?har bare funnet sider der t står generell info om svangerskapsforgiftning men ikke noe om sjanser for å få det igjen
Happy H Skrevet 10. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2008 hmm,nei då er d ik så lett.. trenge jo mannen for å få d til..hehe.. kanskje han endrer mening etter en stund. jørgen og ville bare ha to,men her i hin dagen vile han bli ferdig m d hvis vi ska ha fler vil han lage ny no, ik om 3år..hehe.. e ik så lett å forstå seg på de gutta alltid!!! eg e litt redd,tror ik eg tør bli gravid igjen allerede..va litt for alvorlig sist til d
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 skjønner deg godt der.. Selv vil eg vente ca 1 år til pga bekkenløsningen... vil ha litt selstendige barn før eg evt blir gravid igjen
Gjest Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Jeg fikk det med nr. 1 ca i uke 32 tror jeg..Ble satt igang 12 dager før termin,da den var blitt alvorlig. Er nå i uke 37 og har ingen tegn så langt... Jeg har lest at av 100 som får det første gang får 5 det igjen. Skal innrømme at jeg er supernervøs nå,er veldig redd for å få det igjen..Blir fulgt ekstra opp med kontroll hver mnd.og nå etter uke 30 hver 14.dag.. Har kjøpt meg en billig blodtrykksmåler selv,vurderer også å kjøpe urinstix på apoteket. Lykke til:)
alvefrøken Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 fikk preeklampsi i første svangerskap, og er gravid på nytt i uke 26 nå. Jeg har hyppige kontroller på sykehus, med ekstra ultralyd med vekstkontroll av foster, og doppler (måler blodstrømninger).Jeg må også gå på blodfortynnende (albylE).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå