Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kasper eller Casper? Lukas eller Lucas? Synest egentlig det er mest naturlig å skrive med k i dette landet.... Mitt eget navn inneheldt ein "unødvendig" c. Kanskje navnet ser finare ut på papiret, men.... Noken meininger om dette??
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best med K, fordi det er mer norsk.

Liker Kasper bedre enn Lukas også, fordi Lukas er så poppis.

Skrevet

Takker...

Kasper var ein av mine favoritter sist også... men samb. liker Lukas i tillegg til Kasper.

Har blitt foreslått Kasper Lukas. Men det er ikkje aktuelt. Me vil ikkje ha dobbeltnavn.

Skrevet

Min favoritt er Casper..... Og det er navnet på lille gullet i magen min... :-) Vi vurderte frem og tilbake K eller C, men vi likte kort og godt Casper best :-)

Skrevet

synes også med K på begge:)

Skrevet

med C er klart finest :-) Navnet var topp 3 på vår liste også, men valgte tilslutt et annet.

Skrevet

Hei:-)

Jeg syntes også med K. Vi har en Jakob og var veldig frem og tilbake med bokstavene C-K, men som sagt over litt mer norskt over det og faktisk litt tøffere;-)

Lykke til med valgets kval!!

Skrevet

Strålende valg av navn, må jeg si!

Min 6-årige sønn heter Kasper. :-)

For oss ble det unaturlig med C.

Skrevet

Gutten i min mage heter Casper, og jeg synes der er finest. Dette handler vel bare om smak og behag, og det kan vel kanskje ikke diskuteres :) Det uttales jo likt enten det er med C eller K.

Skrevet

Hmm når jeg hører Casper med C tenker jeg automatisk på Casper the friendly ghost, så ville gått for K- I tillegg måtte det blitt Lucas med C da det virker mer eksotisk..

Skrevet

Og Kasper med K, blir assosiert med Kasper i Kardemommeby :) Så begge navnene er "barne-tv navn :)

Skrevet

Synes "Norske" navn burde være så Norske som mulig... Lettere enn å ha en masse unødvendige c`er og h`er. Men så skal det jo se fint ut også på papiret. Blir vel smak og behag da :)

Fine navn uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...