bompitrollet Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Siden det kan danne seg så mye farlige bakterier i melk/melkerester hvordan er det da med gulp?? det består jo stortsett bare av melk... Tenker på leker og slikt, babyer gulper jo litt (eller mye) på lekene sine, og det er jo de færreste leker som tåler koking. Hvertfall ikke bamser og slikt. Hva pleier dere gjøre med leker med gulp på?
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 vasker det i vaskemaskinen på 60, å blir de ødelagt så kaster jeg de..
Fire småtroll Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Jeg tror jeg er over gjennomsnittet avslappet når det gjelder sånne ting, men ungene mine er sjelden eller aldri syke, så jeg tror det er helt greit med vanlig renslighet... Klær vaskes på 40 grader, gulpekluter og sengetøy på 60 grader. Tørker av leker av og til, og hardplastleker som duplo osv putter jeg i en sånn vaskepose til undertøy og tar i oppvaskmaskinen hvis de er møkkete/klissete. De fleste bamser tåler en runde på finvask i maskina, det holder i massevis.
Sånn kan det gå Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Er vel heller sjelden at det blir stående dammer med gulp i timevis på lekene slik at bakterier får formert seg uansett?
bompitrollet Skrevet 10. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2008 Det er dette som er min mening også, men klarer ikke helt å se sammenhengen med at smokker, flasker og pumper må kokes hele veien... Det er jo også sånn at babyer får kokt vann, men sekunder etter på ligger de å sleiker på gulvet... hvor er logikken liksom???
Sånn kan det gå Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Det er ingen logikk, for det er bare tull at alt skal kokes så lenge man snakker om normale barn uten alvorlige sykdommer. Har selv aldri kokt noe som helst til våre og har hatt veldig friske unger hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå