Gå til innhold

har dere bytta bilstol nå?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

ser at den lille stolen begynner å bli litt trang, sara er litt over 8 kg, og sitter i 0-13kg stol..

 

siden hun strax er 9 kg, eller er det allerede nå..har ikke veid på en liten stund..

vurderer vi ny stol nå..

men hvilken...?

 

vurderer denne BeSafe Izi Combi x1

andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Akta Graco Cosmic til storebroren. Usikker på om vi kjem til å kjøpe nytt sete til han og la Eir overta hans, eller om vi kjøper nytt til ho. Cosmic'en kan ein snu framover etter kvart så den kan brukast lenge.

 

Men vi kjem til å vente ei stund til med å skifte sete, leste at så lenge babyen sine ører ikkje stikker opp over kanten på setet (og så sant h*n ikkje er over vektgrensa) er det tryggaste å bruke babysetet så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også tenkt at det er tryggest i babystolen, men vi har trepunktssele, og den ene skulderen hennes klarer å vrikke seg litt ut...

aner heller ikke kvaliteten på setet, vi fikk låne det av ei som er et år eldre enn sara, har ikke sett den i noen tester, chicco..(merke som lager vippestoler, ammeinlegg etc)

litt nervøs for at det er en dårlig stol! ville egentlig leie fra if, men ble pressa litt av svigemor og sambo...

derfor vil jeg egentlig bytte til en jeg føler meg trygg på, og som har kommet bra ut i test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag av artikkel henta frå foreldreogbarn.no:

 

 

– Det er ekstremt stor forskjell på skadene barn får i bilulykker alt ettersom hvordan de er sikret. Selv ved alvorlige trafikkulykker i høy hastighet har barn som sitter i bakovervendt i bilsetet kommet fra det uten skader, sier Calisch.

 

Han råder foreldre til å skifte bilstol allerede når babyene er 8–9 kg, selv om de fleste er godkjent opp til 13 kg.

 

– Stolene i vektklassen over gir bedre sikkerhet fordi de har en krappere helling på ryggen, sier Calisch.

 

 

Tenker å kjøpe ny stol no når ho nærmar seg 9 kilo:-) Synest det er vanskelig å velge.. Bakovervend er tryggast seier dei! Samstundes er det best med isofix, men det er få seter som er bakover vendt MED isofix! Det skal ikkje vere lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, vi kjøpte besafe`en!

:) virker som en god stol, litt klønete å montere, og den sitter veldig godt og stødig i bilen, i forhold til babystolen, som "bare" henger fast i sikkerhetsselen.

den kan også sitte bakoverlent til barnet er opptil 2,5 år, og det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem med ny Besafe nå, gleder meg til å montere den. "babybilstolen" vår er en EasyBob fra HTS. Helt grei, men den virker ikke like god med tanke på sidebeskyttelse osv. Dessuten så er den beregnet kun opp til 10 kg, og jeg tror nok Iselin har passert 9kg. Lang er hun også.

Uansett, vi var både på Reflex og Barnas Hus og begge anbefalte Besafe'n varmt, og sa de solgte desidert flest av de. Håper den skal stå til forventnigene våre da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har maxi cosi cabriofix for 0 - 13 kg. Helena er vel nærmere 10 kg nå, men har fortsatt god plass i den. Hun er ikke så lang, ellers hadde vi nok vært nødt til å bytte bilstol nå. Storebroren hadde akta graco og måtte bytte stol da han var 9 måneder, men han var myyye lengre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker fremdeles maxi cosi baby-stolen. Hadde tenkt å kjøpe den BeSafe-stolen, men det var ikke sjans å få plass i varebilen vår med 2 og et halvt sete. Vi endte opp med å kjøpe en BeSafe-stol som var framovervendt, men vi ville helst ha bakovervendt. Fant til slutt en som vi kunne bruke, en Brio-stol, kommer ikke på hva det fulle navnet er.. Fikk levere tilbake den vi hadde kjøpt heldigvis. Nå har vi seff funnet et par andre stoler som også hadde fått plass i bilen, som vi heller ville hatt, men for sent nå.. o_O Uansett, bruker mye heller den Brio-stolen enn en framovervendt stol. Den blir nok tatt i bruk i nær framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet til Besafe Izi Combi x1 denne uka. Han sitter høyt og fint i den, virker som han synes det er topp å se ut av vinduet når vi kjører:) Den eneste jeg reagerer på er at jeg synes han sitter litt for rett opp og ned. Når han sovner, faller hodet liksom ned.. Er det noen som har tips ift dette? Har den så tilbakelent som det er mulig.. Tror jeg må dra innom Babyshop og spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi merka også dette, sara sovna på vei hjem fra babyshop, og det så jo litt ubehagelig ut..

tror vi nesten må leve med at det er sånn..samboern foreslo sånn nakkestøtte, men tror ikke sara godtar noe slikt rundt hodet!

hold oss oppdatert dersom du finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med flere som har den stolen, tre andre på barselgruppa som har den. De opplever det samme. Hun ene hadde kjøpt nakkestøtte, og den fungerte greit, men hjalp jo ikke hvis han sovnet med hodet rett frem (om du skjønner..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi køpte britax multi tech och bytta før 2 mån sedan. I børjan så hang huvudet når lille sov, men det går sig till efter ett par gånger. Nu klarar han o sova med huvudet upp hela tiden:) Blev lite engstlig en stund o køpte nakkepute , men det behøvde vi inte gjort.... Får hoppas den kommer till någon annan nytta vid något senare tillfelle,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...