collagirl Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 I Sverige er det jo vanlig å gi barnet velling. Noen som har erfaring med dette? Kan det kjøpes i norge eller er det så typisk svensk?
en av hver Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Hei Jeg har en dansk venninne, og hun sa de ikke fikk tak i velling her. Men tror noen helsekostbutikker med godt utvalg har det. Eller kan man jo kanskje tilsette kveldsmelka litt grøtpulver. Poenget med velling er vel at den kan drikkes, men er litt tyngre førdøyelig enn bare melk sånn at barnet kan sove lengre/bedre. Vi brukte ikke velling, men bare morsmelk først, og fra seks mnd grøt på kvelden i tillegg. Begynner med ganske tynn grøt når barnet er lite, tykkere og mer etterhvert. Det holdt fint til å sove hele natta det, og guttungen elska det.
Maya_1 Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Er ikke dette bare grøt? Lag velling med å lage tynn grøt...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Velling er ikke bare tynn grøt nei du får kjøpt velling i norge, er fra 8 mnd, nestle. Jeg ville heller kjøpt i sverige der de har flere typer
Maya_1 Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Poenget er at velling er noe man kan lage selv på samme måte som grøt. Man kjøper jo ikke grøt, man lager det. De oppskrifter jeg har funnet på velling er stort sett havregrøt som er tynnet ut med mer vann (og grynene moset i mixer). Finner forøvrig også at "velling er helt tyntflytende grøt", og at de fleste pakker med grøtpulver inneholder oppskrift for velling.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Velling lager man fint med grøtpakkene vi har i norge! Jeg ga småttisene velling fra de var 2 mnd om kvelden, og da sov de godt hele natten, jeg også! Så har god erfaring med velling jeg!
nettie med 4 små Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Hipp har en velling type som er fra 4 eller 6 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå