Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Sverige er det jo vanlig å gi barnet velling.

Noen som har erfaring med dette? Kan det kjøpes i norge eller er det så typisk svensk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har en dansk venninne, og hun sa de ikke fikk tak i velling her. Men tror noen helsekostbutikker med godt utvalg har det. Eller kan man jo kanskje tilsette kveldsmelka litt grøtpulver. Poenget med velling er vel at den kan drikkes, men er litt tyngre førdøyelig enn bare melk sånn at barnet kan sove lengre/bedre. Vi brukte ikke velling, men bare morsmelk først, og fra seks mnd grøt på kvelden i tillegg. Begynner med ganske tynn grøt når barnet er lite, tykkere og mer etterhvert. Det holdt fint til å sove hele natta det, og guttungen elska det.

Skrevet

Er ikke dette bare grøt? Lag velling med å lage tynn grøt...

Skrevet

Velling er ikke bare tynn grøt nei :) du får kjøpt velling i norge, er fra 8 mnd, nestle. Jeg ville heller kjøpt i sverige der de har flere typer

Skrevet

Poenget er at velling er noe man kan lage selv på samme måte som grøt. Man kjøper jo ikke grøt, man lager det.

De oppskrifter jeg har funnet på velling er stort sett havregrøt som er tynnet ut med mer vann (og grynene moset i mixer).

Finner forøvrig også at "velling er helt tyntflytende grøt", og at de fleste pakker med grøtpulver inneholder oppskrift for velling.

Skrevet

Velling lager man fint med grøtpakkene vi har i norge! Jeg ga småttisene velling fra de var 2 mnd om kvelden, og da sov de godt hele natten, jeg også! Så har god erfaring med velling jeg!

Skrevet

Hipp har en velling type som er fra 4 eller 6 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...