Blue Lady Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Har vaniljekrem, vanlig krem, hjemmepaget jordbærsyltetøy og hjemmelaget bringebærsyltetøy. HVA skal jeg ha i kaken? og hvordan? Hva skal jeg ha i de ulike lagene, skal jeg blande noe? hvilke bær skal jeg ha i? skal ha to lag med fyll Har bare laget marsipankake en gang før så er rimelig ny i dette...
Kosel Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 jeg syntes bringebær er best inni kake. Del opp sukkerbrødet i så mange lag du ønsker. Dynk bunnen med vaniljesaus/melk. Klin på masse vaniljekrem, så masse syltetøy og en god klatt med krem. legg på lag to og gjenta. legg på lokket og dekk hele kaken med ett lag med krem. Deretter legger du på marsipanlokket. Hvertfall slik jeg bruker gjøre det. Lager det som en bløtkake, bare med marispanlokk.
Blue Lady Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Stemer! lager bløtkake med marsipanlokk ja, Takk for tips! Tror også at bringebær er best egentlig, men jordbærsyltetøyet mitt er veldig frisk det også, har ikke så mye sukker i det..
Kosel Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Og om du har bananer så syntes jeg det er veeeldig godt inni sammen med bringebærsyltetøy;)
Mariamin Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg pleier å ha et lag med banan og vaniljekrem, og et lag med bringebærsyltetøy blandet med krem.. Mmmm
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Dersom du har friske jordbær er det veldig godt i marsipankake. Pleier å dele bærene i skiver og legge de utover kakebunnene oppa etr lag krem. Har så et lag krem oppa der igjen. Har gjerne ananas i det øvcerste laget. Blir friskt og godt mot den søte marsipanen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå