Gå til innhold

Trass alderen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer alle barn i denne trassalderen? Eller handler det mer om oppdragelse?

Eller er det sånn at barna bare vil prøve ut grenser?

Jeg gruer meg litt til trass alderen, har jo mest lyst og ta alt med fatning vis han blir en umulius i butikken osv. men det er kanskje ikke så lett når man er midt oppi det. Haha. Har merket litt små trassing nå, han skal ha vilja si, han skal ha ditt og datt i butikker og se tv hjemme. Men prøver og være rolig.

Hva gjør dere når deres unger trasser i full offentlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille tulle er allerede i trassalderen, bare 16 mnd gammel, og hun kan være et uhyre når hun setter i gang. Skriker og hyler hvis hun ikke får kjeks på butikken osv, hvis hun ikke får spise selv eller hvis jeg vil hjelpe henne med sko. Og hvis jeg sier nei til noe, da skriker hun skikkelig! I begynnelsen syntes jeg synd på henne når hun gråt sånn, men har innsett at hun tester meg. Så nå lar jeg henne gråte, setter meg gjerne ned ved siden av henne, men sier ikke noe, gir henne ikke noen klem eller trøster henne (når jeg vet hvorfor hun griner, og at det bare er trass), og hun er begynt å roe seg litt. Blir skikkelig flau når hun er slik ute, men har valgt å være konsekvent. Det tror jeg blir lettere for henne å forstå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...