Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjekk gutt og "aldri" slem(får høre det fra barnehagen også), men han blir litt for skrytete og sjefete med andre barn og det er jo ikke noe særlig.

Feks til unger han ikke har sett før, så kan han si: "jeg har svarte crocs!" på en skrytete måte som åpningskommentar. Og de andre ungene reagerer jo og så blir det jo mer uenighet og de vil ikke leke sammen med ham.

Hvordan få ham tl å ta kontakt på en mer hyggelig måte?

Og han liker å få lov til å bestemme. Leke ham med dem som er mindre enn ham, eller som virker yngre, sjefer ham dem rundt. Han er litt tidlig ute og de som møter ham for første gang tror han er et år eldre, fått høre det fra barnehagen.

Noen tips til å hjelpe ham til å bli litt mindre "ufordragelig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, nei har desverre ingen tips.. Men har du snakket med han om det? Mange barn skjønner jo veldig masse. Og hvis han opplever at ikke barn vil leke med han fordi han skryter, går det kanskje ann og forklare han det? Så kan han se selv? Er han lik når han er sammen med deg som sammen med andre? Her er det enorm stor forskjell sier både mine venninner og mine foreldre på mitt barn når jeg er tilstede og når jeg ikke er tilstede..

Men dytter litt på denne for deg, så er det kanskje noen andre som har erfaring med dette..

Skrevet

Jeg har kanskje ikke snakket skikkelig med ham om det, mer sånn der og da, prøvd å hinte litt, si at det kanskje ikke er så lurt å si ting sånn osv.

Jeg dytter litt jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...