Gå til innhold

Kan jentene mine ha samme navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg får en jente nå, kan hun ha samme mellomnavn som søsteren sin?

mamma heter xxx merethe

jeg heter xxx merethe

snupp heter xxx merethe

merethe er bare der, det blir (nesten)aldri brukt, blir som ett slags etternavn fra meg siden jenta vår har pappan sitt etternavn...

er det lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det går an. Jeg kjenner faktisk flere som har felles mellomnavn!

Skrevet

Ja, det går fint an=) Synes faktisk det er litt tøft!

Skrevet

hehehe, joda mami, litt rart :-p

men det blir jo ett slags etternavn, ikke noe som blir brukt til daglig....

må tenke litt på det, lurte bare på om det er en mulighet :o)

Skrevet

Jeg vet en famile med 3 gutter der alle heter andre til mellom navn .. pappan har også andre som mellom navn .. så hvorfor ikke :P

Skrevet

Synes selv det høres helt snålt ut, men vet om en familie hvor 3-4 av guttene har samme _første fornavn_ som faren. De har et navn til da som blir brukt til daglig, men i mine øyne blir det rart og en smule "selvdigging" (alle barna skal hete det jeg selv heter liksom...). Men så er jeg så "sær" at jeg synes man bør hoppe over minst en generasjon generelt med all oppkalling jeg da.

Skrevet

når merethe da er et familenavn, synes jeg det er riktig for jenta di at hun også får det, jeg..

Hun vil sikkert også hete dets ame som mamma og mormor:-)

Skrevet

Jeg kjenner 3 svenske søstre, og alle heter Maria til fornavn, med forskjellige mellomnavn, som da brukes til daglig :-)

Skrevet

Ja, går fint det. Hadde Ei veninne hvor moren sitt navn var

*** Elisabeth

Veninna mi sitt navn var

********* Elisabeth

Og søsterens navn var

********* Elisabeth

Skrevet

Her har oldemor, bestemor og mamma samme mellomnavn. Mamma syntes ikke noe om det så jeg fikk det ikke, jeg derimot synes det er litt koselig og tulla har derfor fått samme mellomnavn som sin bestemor, oldemor og tippoldemor:)

Skrevet

Siden din mor, du og din datter heter det, ville jeg ha fortsatt med det mellomnavnet. Litt stilig synes jeg.. :o)

Heter forøvrig Merete til mellomnavn selv.... :o) :o)

Skrevet

Ja,syns ikke det er annet enn koselig å holde 'tradisjonen' videre.Heter forresten Merete til mellomnavn selv...;-)

Skrevet

Er helt sikker lov som mellomnavn, men en smule lite fantasifullt kanskje??

Skrevet

Kjenner en familie der jeg er fra som har samme navn,

dvs mormor heter xxx julie

mor heter julie

datter 1 heter xxx julie

datter 2 heter xxx julie

datter 3 heter xxx julie

Så det går an... selv om jeg synes det blir litt rart, men de bruker ikke mellomnavnene på jentene sine i hverdagen.

Skrevet

Det vil jeg si at tyder på veldig dårlig fantasi.

Skrevet

Jeg vil si JA. Når alle andre heter det så synes jeg den neste jenta skal hete det også. Er jo blitt en tradisjon:-) Hun vil nok føle seg utenfor om hun ikke får hete merethe.

Skrevet

dette må bli opp til deg selv - men skal jeg si min mening så blir det for dumt !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...