Gå til innhold

normalt at ingen sier gratulerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte bestemoren min og fortalte at jeg er gravid igjen, og hun ble veldig glad. Noen dager senere reiste jeg for å besøke henne, og da var både bestefaren min og tanten min der som hun hadde fortalt det videre til, og ingen av de nevnte det eller gratulerte meg. Jeg vet at det ikke er fordi de tror det er hemmelig enda eller lignende, fordi jeg har fortalt det til alle. De er ellers snille mennesker, så jeg forstår liksom ikke hvorfor de reagerer sånn? Det var akkurat det samme når jeg skulle ha sønnen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de bare ikke tenkte på det. Jeg har flere ganger glemt å gratulere folk, og så husker jeg på det når de er gått. Sikkert ikke vondt ment.

Skrevet

hehe, nei det er jo sant.. det er HELT sikkert ikke vondt ment, det vet jeg, jeg bare forstår meg ikke helt på det. var ikke mangelen på gratulerer egentlig, men at det ikke ble NEVNT en gang, de har ingen andre oldebarn enn min sønn og det var en ganske stor nyhet for familien min iallfall, siden det blir to tette, og ja... nei, men det er nok ikke vondt ment, bare litt klønete ;)

Skrevet

jeg ble faktisk litt såret av noe lignende da jeg var gravid med min yngste sønn, for svigerinna mi sa at hun ville ikke gratulere meg før jeg var bikket 12 uker, av prinsipp sa hun.. jeg ble litt paff, MEN da jeg bikket 12 uker, sa hun likevel ikke gratulerer, ... og det der var ganske sært og faktisk litt frekt, da hun visste kjempåe godt at jeg ønsket gratulasjoner fra henne, jeg sa det faktisk også en gang, nå er jeg over tre mnd vettu;) men LIKEVEL sa hun ingenting.

Skrevet

Mine foreldre har ikke gratulert meg når jeg har vert gravid, de er vist litt overtroiske så de tror det betyr ulykke. De sier heller at det var kjekt eller noe i den dur, men ikke orde "gratulerere". Selvsagt gratulerer de meg når jeg har fått ungen, men ikke før. De er litt gammeldagse i tankegangen. De mener og at en ikke skal kjøpe for tidlig inn vogn, seng og div. i tilfelle det skulle gå galt. Så jeg er ikke forbauset over at dine bestforeldre ikke har gratulert. Personlig syns jeg det er kjempe rart og sært, alle andre gratulerer selvsagt oss.

Skrevet

Det skulle selvsagt stå " gratulere" : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...