Gå til innhold

noen som er uenig med termindato?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor har satt termin til 14. dager etter mensterminen, og jeg VET det er teknisk umulig... Men så nytter det ikke diskutere med henne. Jeg har funnet meg i at den kommer når den kommer, men det er så irriterende.... noen som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her og.... Ul-termin ble satt til 25 november..... Men jeg vet nøyaktig når jeg ble gravid... og det er nesten 3 uker før.... Kanskje jeg er en av de som går 43 uker gravid jeg da:p

Skrevet

Man kan ikke regne seg tilbake til unnfangelsen fra ul i uke 18, den måler kun hvor lenge det er før fosteret blir født ut fra visse mål. Det er helt objektive mål, og gir grunnlag for å si når et foster med de målene sannsynligvis blir født.

 

Ps nøyaktig når du ble gravid??? For det første kan sædcellene overleve i livmoren opptil 5 dager mens de venter på egget....dessuten kan egget bli befruktet, feste seg og så gå i dvale før det starter utviklingen igjen.

Skrevet

Den første terminen jeg fikk var 23.06.07, det var fastlegen min som kom fram til den datoen etter ul. Jeg VISSTE at det stemte, da jeg og sambo hadde vært fra hverandre en stund. På ordinær ul ble terminen satt til 21.07.08! Jeg kranglet med sykehuset leeenge før de tok meg på alvor. Tanten min skjedde det samme med, men de ville ikke høre på at hun visste best selv, og 13 dager over termin døde babyen i magen hennes fordi den var blitt for stor.

 

Det skulle ikke skje med meg, så jeg var på kontroll på sykehuset 3 dager i uken de siste 2 mnd. De mente at det var deres termin som stemte da lillemor var liten.De trodde også hun ikke tok til seg næring... Men mye går i arv, og både jeg og søstern min ble født 14 dager over termin, hun veide 2790, og jeg veide 3030. Forholdsvis små barn, til å være født så sent.

 

Tilslutt var jeg hos en lege på sykehuset som bestemte at jeg skulle settes igang 13. dagen over min termin. Hun veide 2770gr. Legen som sjekket henne etter fødselen sa det var en liten, fin overtidsbaby...

 

Senere har du funnet ut at vi har litt dårlig morkaker i min familie. Derfor blir barna små. Hadde jeg ikke orket å krangle med de, så er det ikke godt å si hva som kanskje kunne skjedd....

Skrevet

Min termin ble forskjøvet med 16 dager. Jeg fikk beskjed av jordmor på ultralyd om at siden de flyttet den så mye, skulle jeg ikke gå mer enn en uke over tiden. Hvorfor i alle dager sier de dette til meg?

 

Jeg vet selv at ultralydtermin må være feil. Jeg skal grine meg til en ultralyd til, siden etter sykehuset mening er babyen nå kun 16 uker på vei, og ultralyd tas jo vanligvis i uke 18... så da har de vel ikke fått sjekket alt de skal sjekke?

Skrevet

Første ordinære ul jeg var på var jeg 18 uker, men de mente jeg var 14 så jeg ble kalt inn til ny ul når jeg da var 22 uker (18 uker mente de)...

Jeg mener det ikke høres ut som om hun er så sikker på terminen heller jeg da, siden hun har sagt du ikke skal gå mer enn en uke over. Er du førstegangs?

Skrevet

Nei, jeg er tredjegangs. Hva ble resultatet hos deg tilslutt? Var du 18 eller 22 uker ved neste ultralyd?

Skrevet

Og så ser man hysteriet blomstre nok en gang....

Skrevet

Hva mener du med det?

 

Jeg er egentlig mest forbanna over at de tar to uker permisjon fra meg, som kanskje arb.giver blir nødt til å punge ut sykepenger istedet, fordi jeg vet at jeg ikke kan jobbe så sent i sv.skapet.

 

 

Skrevet

Hva jeg mener? I BIM-verden ser det slik ut: overtid=forsterdød!!! Alle er livredde for å gå et par uker over termin, og noen skjønner ikke at barnet kan ha blitt unnfanget når mødrene mener det OG LIKEVEL ha lagt i dvale før det har utviklet seg videre. Om ikke det er hysteri, vet ikke jeg hva som er det....

Skrevet

Den eneste i denne tråden som nevner fosterdød er Adriana et eller annet, og det har hun jo all grunn til når det ligger i genene! Har ikke flyttet inn i BIMverdnen din, så vet ikke/ driter i hva som skjer der.

Skrevet

Resultatet ble at de valgte å høre på meg, og jeg var da i uke 22.

Joda, man kan mene at det er hysteri. Men for meg var det alvor, etter å ha vært så tett på noen som mistet i magen over termin!

Skrevet

Hvordan VET du at det er umulig at det stemmer HI?

 

Et befruktet egg kan "svømme" rundt LENGE før det fester seg, faktisk opp til to uker. Det var forklaringen jeg fikk etter jeg protesterte...

Skrevet

Når ville i såfall en graviditetstest slå ut?

 

Feks: Eggløsning den 15., uteblitt mens den 2. i neste mnd, og i følge termindato skulle befruktning skjedd den 4.

 

Kan spermer virkelig leve i 10-16 dager? Hvor står dette?

 

Ikke HI - men veldig undrende.

Skrevet

Tja spermien kan leve noen dager, er det ikke fem da? og så kan det befruktede egget "svømme" rundt opp til to uker før det fester seg. I følge min UL-termin så ble jeg befruktet to dager etter jeg skulle hatt mensen som ikke kom. Forstå det den som kan. Men det var svaret jeg fikk da jeg lurte på åssen i helvete det var mulig :P

Skrevet

Jeg spurte jordmor på ultralyd om det teller fra da egget faktisk blir befruktet, eller fra det fester seg. Hun sa det gjelder fra befruktning... Jeg også har blitt gravid to dager etter uteblitt mens. Derfor lurer jeg også på hvor fort dette ville kunne vises på en test.

Skrevet

Det vet jeg for hvis ikke jeg har rett, så testet jeg positivt før befruktningen....

 

 

HI

Skrevet

Den dere dvale teorien og at sperm lever evig teorien stemmer dårlig med min termin. Jeg testet i følge jordmors termin positivt 5 dager før befruktningen fant sted. Det er faktisk lite respektfullt at jordmor ikke hører etter når mor vet. I mitt tilfelle ble hun byttet ut. Jeg hadde heller ikke sex måneden før eller måneden etter så dette VISTE jeg.

Skrevet

Første svangerskap visste jeg nøyaktig når jeg ble gravid men ul termin ble satt 4 uker senere en min utregning.

 

Enfte med at jenta kom 4 uker før ul termin, altså helt på min utregna termin.

Skrevet

Min ul termin var helt lik min mens termin. Dvs før jeg snakket med jordmoren viste jeg når jeg hadde blitt befruktet. Jeg forandret siste dag i siste mens til å passe med dette. Lurte henne litt. Men resultatet ble to helt like datoer. Babyen kom også nøyaktig på termin datoen. Tror helsepersonell må bli flinkere til å lytte.

Skrevet

JA!!!

Jeg vet at jeg ble gravid innen en dato,etter det var vi ikke aktive ;)

Så jeg viste legen min mine datoer,og han var enig,så nå skal vi bestille ny ultralyd time neste gang jeg skal inn til han =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...