Lullunutu Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Bilstol Babysitter vogn regntrekk (følger med enkelte vogner regntrekk (følger med enkelte vogner) Seng sengekant Himmelseng (stativ på jysk til 80kr, himmelen kan man bruke gardiner evt) Bleiebøtte (gratis på reflex i uke 28) Madrass (avtagbart trekk) Dyna og pute Dyne til vogn Stellebord Sengetøy x 4/5 Laken x 4/5 Helseteppe x 2/3 Krabbeteppe Saueskinnspose Voksipose Tisselaken (seng og vogn) Ammeinnlegg Ammebh Ammetopp Håndklær vaskekluter gulpekluter Uro m/lyd/lys Spilledåse Stellematte Febertermometer Neglesaks Olje/krem/salve/våtserviet ter temometer badekar flasker brystpumpe Babyparacet (kjekt i tilfelle) Purelan (brystvortekrem, lypsyl, rumpa til den lille) Pynt til vognen Smokker Stelleveske Bæreselle/sjal Reiseseng Klær til den lille på vinteren: Ullbodyer langermet Ullstrømpebukser Tynne bomullsluer under en tykk lue Sokker/ullsokker Votter Bobledress Ullpysjer sparkedress Dresser (hel/todelt) Smekker
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Så smart:) Denne skal eg lagre å ta vare på pcn
student23 Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Kjempelurt og fantastisk at du legger det ut i første trimester. Jeg er type person som plutselig et par uker før terming kunne komt på at "hm, et bilsete hadde kanskje vært smart...?" Tusen takk
Gjest Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Bra å ha en slik liste ja. Det var ting jeg skulle ønske vi hadde i hus når vi fikk førstemann. For vi fikk plutselig behov for det. Merkelig nok så hadde jeg ikke kjøpt ammebh eller ammeinnlegg - både av ull og engangs (og det skulle jeg ha hatt med på sykehuset.) Smokk og mme hadde vi også behov for en sen søndagskveld... Men mye av dette er strengt tatt ikke nødvendig. Mitt råd er å kjøpe det du vet du vil trenge i starten, og så heller se hvilke behov du får etterhvert. Det er ikke alle som har pynt på vognen, termometer til badekar, bæresjal, reiseseng, uro, spilledåse, ammetopp, saueskinn, himmelseng og flere helseteppe feks.
Lullunutu Skrevet 10. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2008 Hei og hopp=) Da jeg var i første trimester var jeg ute etter en slik liste, tenkte denne kunne hjelpe enkelte som det gjorde for meg=) Husk at denne listen er ett sammendrag av rundt 5 lister, har ikke kjøpt alle disse tingene selv, men det skal gi deg ideer til hva du kommer til å trenge, opp til hver enkelt om de kjøper halvparten eller alt=)Slik som for meg som har termin i november, så er lista ganske grei, kan ønske en god del av disse tingene i julegave, mens enkelte ting MÅ man ha til man kommer hjem fra sykehuset=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå