Gå til innhold

Noen spørsmål, inspirert av anonymforumet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

a) Gikk slimproppen hos dere alle, i så tilfelle når og hvordan ser man det?

B) Hvor lang tid gikk det fra vannet gikk til barnet var ute?

c) Hvordan gjennkjenne en kynner mot for eksempel at babyen presser mot et bestemt sted?

d) Noen spesielle følelser i kropp eller sjel i dagene før fødselen?

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos meg var d sånn..

a) sist gang gikk proppen på sykehuset,den var svær å veldig blodig.men den kan komme hjemme og noen uker før fødslen begynner,den kan og være blank,med litt gul/hvit i seg,å noen ganger med blodstrimler i seg..

B) vannet hos meg gikk 2 dager før termin,men riene begynnte ikke før kvelden etterpå

,men riene kan komme rimlig kjappt og intenst etter vannet går og..

c) når en får kynnere så blir jo magen hard..de kan enten gjøre vondt,eller du trenger ikke kjenne d ,men som sagt magen blir jo stram..

d) jeg var litt uvel dagene før d skjedde..men ikke noe merkbart

Skrevet

Dytter denne, da jeg også er veldig nygjerrig på disse tingene.

Skrevet

Svar: Hos meg gikk slimproppen første gang i uke 30 og så 9 dager på overtid, fødsel ble satt igang 11 dager på overtid.

Svar: Hos meg gikk første vannblære rundt termin, men det var den ytre hinnen, så gikk vannet rundt om 10 timer etter første rie den dagen jeg ble satt igang, var vel 4-5 cm åpen og vannet gikk når de satte klyx på meg, når jeg var ferdig på do, tok de resten av vannet. Vannet gikk da etter de hadde satt meg igang på dag 11 over tiden og 8 timer før hun var ute.

c) Hvordan gjennkjenne en kynner mot for eksempel at babyen presser mot et bestemt sted?

Svar: Hos meg forårsaker mye bevegelse av babyen kynnere og følelsen begynner helt oppe i halsen på meg, en litt kilende følelse som blir sterkere og sterkere og brer seg nedover og til slutt blir svak og borte.

Svar: Hadde sinnsykt vonde maserier som begynte 3 uker før termin som ikke gjorde noenting.

Skrevet

a) slimproppen min gikk over 3-4 dager før fødsel. Den var bare masse gul-hvitt slim som kom i rykk og napp. Samme dag som jeg fødte var det litt rosa i slimet også.

B) Det gikk 5,5 timer. Kjapp fødsel :)

c) Hos meg er kynnere bare stramming i magen, ikke særlig smertefulle. Føles HELT annerledes enn at barnet skulle presse noe sted.

d) Jeg lurte litt på det med slimproppen og om det var et tegn, og jeg var plutselig blitt mye mer klar for å føde, men kjente ingenting konkret nei. Veldig rar følelse å innse at fødselen var i gang ;)

Skrevet

Merket ikke noe til noen slimpropp jeg...

Vannet gikk natt til tirsdag, 00.30. Han var ute onsdag kveld 21.45, altså ca. 45 timer.

Ved en kynner blir hele magen hard og ubehagelig. Dersom babyen presser noe sted, blir det bare en pressfølelse mot stedet.

Jeg sov hele natta igjennom natt til søndag og natt til mandag før vannet gikk påfølgende natt. Hadde ikke sovet natta gjennom i hele svangerskapet, så ante ugler i mosen;-)

Skrevet

Hei:)

a) slimproppen gikk 7 timer før jenta ble født. den kom i 2 "omganger", først masse gjennomsiktig, seigt slim med en stripe blod, så 10 min senere kom det bare litt slim

B) Vannet begynte å lekke rett etter slimproppen. så kom det mer i parkeringshuset ved sykehuset 4 1\2t før jenta mi kom. resten rant ut under rier og fødsel. ganske kjapp fødsel mao:)

c) kynnerne mine var sånn at magen ble helt stram og jeg kjente det helt opp i halsen. ikke vondt, bare ubehagelig som gradvis ga seg. under riene så fikk jeg også vondt i ryggen og du kjenner virkelig at noe beveger seg lenger og lenger nedover og presser på

d) sekundet etter at gullet var ute så var smertene borte, og de er nå glemt. levde i en liten, surrete verden den første uka, alt er nytt og spennende og helt uvirkelig. nå er jeg bare så lykkelig! sliten, men lykkelig

:)

Skrevet

d) ups....så det nå - FØR fødselen ja

jeg skjønte ikke at noe var på gang når jeg fikk de første riene en gang jeg!! hadde rier i 2 timer uten at jeg merka det! eller jeg hadde vondt men skjønte ikke at det var fødsel på gang. var 10 dager før tida.. :) den siste uka var utrolig tung, varm og slitsom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...